Pressinbjudan: Arla inviger innovationsgård

På Finngarne gård norr om Norrtälje kommer Arla att finansiera forskningsprojekt kring gårdsnära metoder som ökar mjölkproduktionens positiva miljöpåverkan, minskar klimatpåverkan och moderniserad teknik för bättre djuromsorg.
Välkomna till invigningen av Arlas innovationsgård, utanför Norrtälje.

”Forskning och metodutveckling på gårdsnivån går för långsamt. Det finns klimat- och miljömässiga vinster att skörda genom nya sätt att arbeta. Nu öppnar Arla en innovationsgård där vi kommer att finansiera forskningsprojekt och samarbeta med bönder, forskare och kunder”, säger Lisa Ehde chef för Member & Agri Commercial Arla Sverige.

Datum: 8 oktober 2021

Klockan: 12:00

Vid invigningen medverkar:

• Ibrahim Baylan, Näringsminister
  • Inger-Lise Sjöström och Jonas Carlgren, Styrelserepresentanter i Arla
  • Peder Tuborgh, Koncernchef Arla Foods
  • Kai Gyllström, vd Arla Sverige
  • Palle Borgström, ordförande LRF
  • Christian Nyrén, VD Stiftelsen Lantbruksforskning

Ackrediterade journalister är välkomna till gården eller delta via länk.

Anmälan till erik.bratthall@arlafoods.com

Välkomna till invigningen av Arlas innovationsgård, utanför Norrtälje.