100 nya jobb för pensionärer i Partille & Härryda

Marknaden för att hyra in veteraner som utför hushållsnära tjänster och bemannar företag är glödhet. − Nu gör vi en nysatsning i Partille och Härryda. Vi söker 100 nya medarbetare, säger kontorschef Fredrik Linnér.

− Efterfrågan på trygg, senior arbetskraft är så stor att vi helt enkelt måste rekrytera fler pensionärer som vill jobba extra, säger Fredrik Linnér.

Just nu efterfrågar kunderna i Partille och Härryda framförallt hjälp med hantverk, hemstäd och trädgårdsarbete.

− Vi har haft verksamhet i Partille och Härryda tidigare, men nu gör vi en rejälsatsning. Här finns en stor potential med spännande företag och många villaägaresom behöver lite extra hjälp med hem och trädgård.

Att jobba som pensionär
Att gå i pension kan för många vara en stor utmaning i livet. Forskning visar att många vill fortsätta jobba, fast under mer flexibla former och inte på heltid. Idag beräknas cirka 500 000 svenskar kombinera jobb och pension. Hos Veteranpoolen Partille/Härryda kan man skriva in sig när man är avtals- eller ålderspensionär och intresserad av att jobba lite extra. Man får sedan själv styra i vilken omfattning man önskar jobba.

− Som pensionär har man massor av kompetens och erfarenhet från ett helt arbetsliv, de är fantastiska resurser för våra kunder samtidigt som våra veteraner känner sigdelaktiga, aktiverade och uppskattade. Jag tror att det är därför efterfrågan påvåra tjänster har vuxit kraftigt de senaste åren, säger Fredrik Linnér.

Fredrik Linnér, kontorschef Veteranpoolen Partille/Härryda
Telefon: 031-217730 E-post: fredrik.linner@veteranpoolen.se

Veteranpoolen är ett rikstäckande bemanningsföretag med 45 kontor från Ystad i söder till Luleå i norr. Här jobbar ca. 8000 ålders- och avtalspensionärer extra med allt från hushållsnära tjänster som t ex städning och barnpassning, olika hantverks-uppdrag och trädgårdsskötsel till rena bemanningsuppdrag ute på företag.