Ideon Science ParkIdeon Science ParkIdeon Science Park

11 april 14:e IT-mässan på Ideon – 800 lediga tjänster på IT-mässan i Lund

65 företag söker personal till 800 tjänster på IT-mässan den 11 april i Lund. Detta är den 14:e mässan och även denna gång står arbetsgivarna på kö. Det är en mix av stora och små företag, veteraner och nykomlingar. Arrangörer är Arbetsförmedlingen i samarbete med Ideon Science Park och Lunds Kommun.

Tjänsterna finns inom tjänster inom utveckling, front end, back end, fullstack-utvecklare, testutvecklare, arkitekter, systemutvecklare, NET-utvecklare, technical writer, tekniker inom helpdesk och support samt onsite. Även ingenjörer inom elektronik och mekanik sökes.

– IT-mässan är en väl omtyckt och viktig aktivitet i vårt arbete att kompetensförsörja våra 400 bolag här på Ideon området. Mer än 500 jobb efterfrågas varje år från bolagen och en klar majoritet söker efter de med kunskaper inom IT, som inbyggd mjukvara, datahantering och uppkoppling, säger Mia Rolf, VD Ideon Science Park.

– Att mässan blivit så populär genom åren beror på att den fungerar både som rekryteringsträff och mötesplats för etablerade företag och nykomlingar i branschen, säger Carolina Gianola, chef Arbetsförmedlingen i Lund.

– För att våra företag ska kunna fortsätta växa och öka takten i tillväxten krävs rätt kompetens. IT-mässan är en bra arena för företag som söker nya medarbetare och talanger, säger Per Persson, turism- och näringslivschef i Lunds kommun.  säger Lunds kommun.

Tid:
Torsdagen 11 april klockan 10-13.
Plats: Beta huset, receptionen, Scheelevägen 17 Lund Obs! Ny plats.

Klockan 11 finns representanter för Arbetsförmedlingen, Ideon Science Park och Lunds Kommun vid caféet i Business Lounge (bakom receptionen i Beta huset) om media har frågor.

Mer information om företag och tjänster www.itmassa.se.

Bland större företag finns IKEA, Bosch, Axis, Qlik, Trygghansa och Tieto, men även stora konsultbolagen såsom Student Consulting, Academic Work. Bland mindre företag finns Smart refill och Combain samt konsultbolag  ÅF, Wunderdog, XLENT och Alten. Nya för denna gång är t.ex. Advania, Extrapreneur och Gigstep.

IT mässan film
Fler videor

Vinnarna av Ideons Mentorskapsprogram 201929.5.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Ideon Science Park arbetar för att bli en scaleup science park. Ett av verktygen för att hjälpa startups lära sig bli scaleup ledare är Ideons Mentorskapsprogram, där Ideons s k Sharp Minds Mentorer – scaleup ledare som gjort minst en lyckad scaleup resa på Ideon – ger 10 timmar av sin tid till nya tillväxtbolags grundare eller företagsledare. Nu presenteras Ideons Mentorskapsprogram vinnare för året 2019-2020.

Nybakade programmerare finnes! När Skånska IT branschen skriker efter kompetenser går de första MatchIT-kandidaterna ut i arbetslivet efter fullgjord utbildning och praktik.24.4.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Den skånska IT branschen är glödhet och företagen slåss om kompetensen. Varje år saknas flera tusen programmerare av företag som vill växa i regionen, senaste IT mässan på Ideon den 11 april erbjöd 800 jobb. MatchIT-projektet har genererat stort engagemang från åtta företag i Skåne, och MatchIT vill gärna hitta fler företag att engagera. Nu går första omgången kandidater ut på en stekhet arbetsmarknad, och de första har redan fått jobb.