Ideon Science ParkIdeon Science ParkIdeon Science Park

11 april 14:e IT-mässan på Ideon – 800 lediga tjänster på IT-mässan i Lund

65 företag söker personal till 800 tjänster på IT-mässan den 11 april i Lund. Detta är den 14:e mässan och även denna gång står arbetsgivarna på kö. Det är en mix av stora och små företag, veteraner och nykomlingar. Arrangörer är Arbetsförmedlingen i samarbete med Ideon Science Park och Lunds Kommun.

Tjänsterna finns inom tjänster inom utveckling, front end, back end, fullstack-utvecklare, testutvecklare, arkitekter, systemutvecklare, NET-utvecklare, technical writer, tekniker inom helpdesk och support samt onsite. Även ingenjörer inom elektronik och mekanik sökes.

– IT-mässan är en väl omtyckt och viktig aktivitet i vårt arbete att kompetensförsörja våra 400 bolag här på Ideon området. Mer än 500 jobb efterfrågas varje år från bolagen och en klar majoritet söker efter de med kunskaper inom IT, som inbyggd mjukvara, datahantering och uppkoppling, säger Mia Rolf, VD Ideon Science Park.

– Att mässan blivit så populär genom åren beror på att den fungerar både som rekryteringsträff och mötesplats för etablerade företag och nykomlingar i branschen, säger Carolina Gianola, chef Arbetsförmedlingen i Lund.

– För att våra företag ska kunna fortsätta växa och öka takten i tillväxten krävs rätt kompetens. IT-mässan är en bra arena för företag som söker nya medarbetare och talanger, säger Per Persson, turism- och näringslivschef i Lunds kommun.  säger Lunds kommun.

Tid:
Torsdagen 11 april klockan 10-13.
Plats: Beta huset, receptionen, Scheelevägen 17 Lund Obs! Ny plats.

Klockan 11 finns representanter för Arbetsförmedlingen, Ideon Science Park och Lunds Kommun vid caféet i Business Lounge (bakom receptionen i Beta huset) om media har frågor.

Mer information om företag och tjänster www.itmassa.se.

Bland större företag finns IKEA, Bosch, Axis, Qlik, Trygghansa och Tieto, men även stora konsultbolagen såsom Student Consulting, Academic Work. Bland mindre företag finns Smart refill och Combain samt konsultbolag  ÅF, Wunderdog, XLENT och Alten. Nya för denna gång är t.ex. Advania, Extrapreneur och Gigstep.

IT mässan film
Fler videor

Nybakade programmerare finnes! När Skånska IT branschen skriker efter kompetenser går de första MatchIT-kandidaterna ut i arbetslivet efter fullgjord utbildning och praktik.24.4.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Den skånska IT branschen är glödhet och företagen slåss om kompetensen. Varje år saknas flera tusen programmerare av företag som vill växa i regionen, senaste IT mässan på Ideon den 11 april erbjöd 800 jobb. MatchIT-projektet har genererat stort engagemang från åtta företag i Skåne, och MatchIT vill gärna hitta fler företag att engagera. Nu går första omgången kandidater ut på en stekhet arbetsmarknad, och de första har redan fått jobb.

Drygt 2 000 besökare och många jobbmöten på IT-mässan i Lund12.4.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Drygt 2000 personer besökte dagens IT-mässa på Ideon Science Park i Lund. 67 företag var på plats och letade personal till 800 tjänster. En snabb utvärdering visar att både arbetsgivare och arbetssökande var nöjda med arrangemanget. I höst blir det en ny mässa och många företag har redan visat intresse för att komma tillbaka. Dagens mässa som var den 14:e arrangerades av Arbetsförmedlingen i samarbete med Ideon Science Park och Lunds Kommun.

Ideon Open creates Extreme Co-Creation Lab at Dreamhack 2018 together with Mionix and CEVT to explore future gaming and mobility solutions30.11.2018 10:36:30 CETPressmeddelande

What is the future of gaming? What does the future of cars look like? And what happens if you mix these two scenarios? In order to better understand the future of autonomous cars, the mobility innovation company CEVT (China Euro Vehicle Technology) engaged Ideon Open to explore these questions in an open innovation format.

UNOPS opens global innovation centre in Sweden at Ideon Science Park28.11.2018 16:00:00 CETPressmeddelande

UNOPS, the UN Office for Project Services have decided to open a global innovation centre in Sweden and Lund in collaboration with Ideon Science Park. The venture is funded by Vinnova. The new centre is the second science and innovation centre launched by UNOPS this year, following the launch of a similar initiative in Antigua and Barbuda. This is a part of their strategy to reach the global development goals within Agenda 2030.