Socialdemokraterna Nynäshamn

117 000 kronor extra till fritidsverksamheten i Nynäshamn

Fritidsverksamheten i Nynäshamn får ett tillskott på 117000 kronor. Det stod klart när Regeringen igår beslutade om att anslå 50 miljoner kronor för att stärka fritidsverksamheten för unga runt om i landet.

Socialdemokraterna i Nynäshamn välkomnar dagens regeringsbeslut och menar att pengarna kommer göra skillnad för kommunens unga.

–        Fritidsgårdar fyller en viktig funktion i vårt samhälle, i synnerhet ger de många unga en meningsfull fritid. Med regeringens satsning kan vi ytterligare stärka fritidsverksamheten i Nynäshamn säger Patrik Isestad (S), kommunstyrelsens ordförande i Nynäshamn.

Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor (MUCF) får nui uppdrag att fördela dessa medel och följa upp satsningen. Syftet är att unga i åldern 13–20 år ska kunna delta i mer verksamhet och få ut mer av deltagandet. Kommuner som vill delta ska rekvirera medel hos MUCF senast den 30 november 2018.

Satsningen på fritidsverksamhet för unga bygger på en överenskommelse mellan den S-ledda regeringen och Vänsterpartiet.

Mer pengar under 2018 till fritidsverksamhet för unga

Om

Socialdemokraterna i Nynäshamn arbetar för ett starkare samhälle och ett tryggare Nynäshamn

Följ Socialdemokraterna Nynäshamn

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Socialdemokraterna Nynäshamn