143 miljoner i överskott

Bingolottos Uppesittarkväll och Nyårsbingo med Lotta Engberg och Stefan Odelberg resulterade i sammanlagt 143 miljoner i överskott att fördela på landets föreningsliv.

Folkspel har stöttat svenskt föreningsliv sedan 1991och under årens lopp genererat över 17 miljarder kronor till klubbar och föreningar.

-Många har haft det extra tufft under pandemin och vi alla behöver hjälpas åt för att vårt unika föreningsliv ska bestå. Då vi är en ideell organisation utan privata ägarintressen går varenda krona i överskott tillbaka till våra 72 medlemmar. Vi vet att föreningslivet behöver dem, att det gör skillnad, säger Hans Sahlin, vd på ideella Folkspel.

För mer information:

John Sarafian, PR-ansvarig Uppesittaren/BingoLotto

john.sarafian@folkspel.se

0733­–608480

Henrik Lindroth, marknads– och kommunikationsansvarig, Folkspel

henrik.lindroth@folkspel.se

0730­­–914422

Folkspel är en ideell organisation som har 72 riksorganisationer som medlemmar i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv möjligheten att sälja lotteriprodukter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1991 har Folkspel genererat över 17 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten.

Läs mer på www.Folkspel.se

”Jag tänker inte alls gå hem” BingoLotto i TV4 med Casper och Agneta hela sommaren23.3.2021 12:00:00 CET | Pressmeddelande

”Jag tänker inte alls gå hem” BingoLotto med Casper och Agneta hela sommaren 30 år ska givetvis firas. Bland annat med direktsänd Midsommarbingo 25 juni och BingoLotto sommaren lång. Lotta Engberg och Stefan Odelberg tar med blomster i håret med oss på allt som den svenska midsommartraditionen bjuder. Casper Janebrink och Agneta Sjödin ser därefter till att hålla vår underbara och efterlängtade årstid levande i bästa västkustmiljö.