1980-talssuccén intar Trädgår´n i vår

2Entertain - Part of Moment Group

Efter en bombastisk höst med kokande arenor och ett utsålt Scandinavium. Nu väntar en helt ny krogshow, ”Rock of 80s – The Show” på Trädgår´n i Göteborg. Premiär 9 februari 2017.

Rock of 80´s är en exposé över 1980-talsrocken med låtar av bland andra AC/DC, Kiss, Journey, Guns n' Roses, Bon Jovi, Europe, Twisted Sister och Whitesnake.

Under hösten har en arena-version turnerat landet runt, där bl.a Scandinavium och Globen fylldes till sista plats. Nu ska levande gitarr-legenden Kee Marcello gräva djupare i 1980-talets rockarkiv. Den 9 februari är det premiär för nya ”Rock of 80´s - The Show” på Trädgår´n i Göteborg.

- Hitsen från 80-talet är så många och publiken är så hängiven, både jag och producenterna kände att det här är en rockfest som borde passa perfekt på Trädgår´n. Det blir kortare resor till jobbet, sista månaderna har jag fått flyga och fara varenda helg, säger Kee Marcello med ett skratt.

Hollywood-rullen på samma tema, med Tom Cruise, Catherine Zeta-Jones och Malin Åkerman är en framgångsrik musikalfilm och återförde nostalgin för det lustfyllda 1980-talstemat.

- På Trädgår´n får vi chans att plocka upp fler rockrökare från 1980-talet. Vi behåller de viktiga hitsen från arenaturnén och repar nya. AC/DC:s Highway to hell, Kiss-rökaren I was made for lovin´you och Bostons More than a feeling är tre 80-talslåtar jag skulle vilja ta in. Nu ska vi maxa rockfesten ännu mera, nu har vi ingen som drar i ridå-snöret för tidigt, säger Kee.

- Rock of 80's är både en tidsresa och en folkfest. Vi på scenen får spreja upp frisyrerna, dra på åtsmitande skinnbrallor och elda på för fullt i både powerballader och röjarlåtar. Det här är förmodligen det vildaste jag gjort sen studentveckan i Skövde -92, säger Jessica med ett leende.

I vår uppstår en helt ny show med ny lineup:

Gitarristen Kee Marcello är självskriven - eftersom han spelar sig själv.

Jessica Andersson spelar rollen som en av showens leading ladies.

Det blir debut på krogshowsscenen för The Poodles-sångaren Jakob Samuel.

Showens komiska roll spelas av Stefan Odelberg.

Tolkningen av den hårdkokta rockstjärnan görs av Andreas Johnson, även han debutant i dessa sammanhang.

Sångerskan Lollo Gartman spelar showens andra kvinnliga roll.

Bandet består i övrigt av Mats Jenséus (gitarr), Ken Sandin (bas) och Pontus Engborg (trummor).

Föreställningen presenteras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.