1980-talssuccén intar Trädgår´n i vår

2Entertain - Part of Moment Group

Efter en bombastisk höst med kokande arenor och ett utsålt Scandinavium. Nu väntar en helt ny krogshow, ”Rock of 80s – The Show” på Trädgår´n i Göteborg. Premiär 9 februari 2017.

Rock of 80´s är en exposé över 1980-talsrocken med låtar av bland andra AC/DC, Kiss, Journey, Guns n' Roses, Bon Jovi, Europe, Twisted Sister och Whitesnake.

Under hösten har en arena-version turnerat landet runt, där bl.a Scandinavium och Globen fylldes till sista plats. Nu ska levande gitarr-legenden Kee Marcello gräva djupare i 1980-talets rockarkiv. Den 9 februari är det premiär för nya ”Rock of 80´s - The Show” på Trädgår´n i Göteborg.

- Hitsen från 80-talet är så många och publiken är så hängiven, både jag och producenterna kände att det här är en rockfest som borde passa perfekt på Trädgår´n. Det blir kortare resor till jobbet, sista månaderna har jag fått flyga och fara varenda helg, säger Kee Marcello med ett skratt.

Hollywood-rullen på samma tema, med Tom Cruise, Catherine Zeta-Jones och Malin Åkerman är en framgångsrik musikalfilm och återförde nostalgin för det lustfyllda 1980-talstemat.

- På Trädgår´n får vi chans att plocka upp fler rockrökare från 1980-talet. Vi behåller de viktiga hitsen från arenaturnén och repar nya. AC/DC:s Highway to hell, Kiss-rökaren I was made for lovin´you och Bostons More than a feeling är tre 80-talslåtar jag skulle vilja ta in. Nu ska vi maxa rockfesten ännu mera, nu har vi ingen som drar i ridå-snöret för tidigt, säger Kee.

- Rock of 80's är både en tidsresa och en folkfest. Vi på scenen får spreja upp frisyrerna, dra på åtsmitande skinnbrallor och elda på för fullt i både powerballader och röjarlåtar. Det här är förmodligen det vildaste jag gjort sen studentveckan i Skövde -92, säger Jessica med ett leende.

I vår uppstår en helt ny show med ny lineup:

Gitarristen Kee Marcello är självskriven - eftersom han spelar sig själv.

Jessica Andersson spelar rollen som en av showens leading ladies.

Det blir debut på krogshowsscenen för The Poodles-sångaren Jakob Samuel.

Showens komiska roll spelas av Stefan Odelberg.

Tolkningen av den hårdkokta rockstjärnan görs av Andreas Johnson, även han debutant i dessa sammanhang.

Sångerskan Lollo Gartman spelar showens andra kvinnliga roll.

Bandet består i övrigt av Mats Jenséus (gitarr), Ken Sandin (bas) och Pontus Engborg (trummor).

Föreställningen presenteras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar