1980-talssuccén intar Trädgår´n i vår

2Entertain - Part of Moment Group

Efter en bombastisk höst med kokande arenor och ett utsålt Scandinavium. Nu väntar en helt ny krogshow, ”Rock of 80s – The Show” på Trädgår´n i Göteborg. Premiär 9 februari 2017.

Rock of 80´s är en exposé över 1980-talsrocken med låtar av bland andra AC/DC, Kiss, Journey, Guns n' Roses, Bon Jovi, Europe, Twisted Sister och Whitesnake.

Under hösten har en arena-version turnerat landet runt, där bl.a Scandinavium och Globen fylldes till sista plats. Nu ska levande gitarr-legenden Kee Marcello gräva djupare i 1980-talets rockarkiv. Den 9 februari är det premiär för nya ”Rock of 80´s - The Show” på Trädgår´n i Göteborg.

- Hitsen från 80-talet är så många och publiken är så hängiven, både jag och producenterna kände att det här är en rockfest som borde passa perfekt på Trädgår´n. Det blir kortare resor till jobbet, sista månaderna har jag fått flyga och fara varenda helg, säger Kee Marcello med ett skratt.

Hollywood-rullen på samma tema, med Tom Cruise, Catherine Zeta-Jones och Malin Åkerman är en framgångsrik musikalfilm och återförde nostalgin för det lustfyllda 1980-talstemat.

- På Trädgår´n får vi chans att plocka upp fler rockrökare från 1980-talet. Vi behåller de viktiga hitsen från arenaturnén och repar nya. AC/DC:s Highway to hell, Kiss-rökaren I was made for lovin´you och Bostons More than a feeling är tre 80-talslåtar jag skulle vilja ta in. Nu ska vi maxa rockfesten ännu mera, nu har vi ingen som drar i ridå-snöret för tidigt, säger Kee.

- Rock of 80's är både en tidsresa och en folkfest. Vi på scenen får spreja upp frisyrerna, dra på åtsmitande skinnbrallor och elda på för fullt i både powerballader och röjarlåtar. Det här är förmodligen det vildaste jag gjort sen studentveckan i Skövde -92, säger Jessica med ett leende.

I vår uppstår en helt ny show med ny lineup:

Gitarristen Kee Marcello är självskriven - eftersom han spelar sig själv.

Jessica Andersson spelar rollen som en av showens leading ladies.

Det blir debut på krogshowsscenen för The Poodles-sångaren Jakob Samuel.

Showens komiska roll spelas av Stefan Odelberg.

Tolkningen av den hårdkokta rockstjärnan görs av Andreas Johnson, även han debutant i dessa sammanhang.

Sångerskan Lollo Gartman spelar showens andra kvinnliga roll.

Bandet består i övrigt av Mats Jenséus (gitarr), Ken Sandin (bas) och Pontus Engborg (trummor).

Föreställningen presenteras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.