1MiljonBoktips.se firar sin miljonte besökare

1MiljonBoktips.se startade år 2020 och firade sin miljonte besökare redan ett och ett halvt år senare genom ett enastående koncept där content marketing spelar en betydande roll. Affärsidén är att locka ett stort antal människor som tidigare inte läst att börja läsa genom att publicera så många boktips som möjligt och att nå ut till så många människor som möjligt.

1miljonboktips.se

Vad är content marketing?

Innehållsmarknadsföring eller content marketing som det även kallas är en av anledningarna till framgången för 1MiljonBoktips.se. Content marketing är en form av marknadsföring som innebär att man skapar och distribuerar värdefull, konsekvent och relevant information för att först locka och sedan behålla en väl definierad målgrupp - för att i längden driva vinstgivande åtgärder för sina kunder. Kort sagt så är content marketing en form av marknadsföring där du använder dig av skapat material som ger värde för de som besöker sidan.

Bokrecensioner

En annan viktig komponent i 1MiljonBoktips.se framgång är att de ständigt recenserar böcker och publicerar dem för allmänheten. Det finns även ett kontaktformulär där du kan gå in och tipsa om böcker du själv vill att de recenserar - och även författare är välkomna att tipsa om deras egna böcker. Det kommer in hundratals boktips från folk över hela Sverige varje månad, vilket föranlett den snabba tillväxten av hemsidan.

Topplistor

Förutom recensioner, vars syfte är att tipsa läsare om nya böcker så listas även topplistor som listar de böcker som är mest populära för stunden. Detta uppdateras regelbundet så att besökarna alltid kan lita på att listorna är aktuella. Listorna är en sammanställning av information som inhämtas från flera olika källor som till exempel mest sålda böcker, mest sålda kokböcker, bästa pocket, bästa bok i juridik eller de bästa ungdomsböckerna.

Här ska vi inte glömma det nya och miljövänliga sättet att läsa böcker på nämligen ljudböcker. Även inom ljudböcker finns många olika kategorier såsom bästa romanerna som ljudbok eller bästa ljudböckerna inom barnlitteratur, spänning eller romantik.

Jämför olika ljudboksappar

Sist men inte minst så finns det en djupgående jämförelse av de olika ljudböckernas appar så att du själv kan välja vilket bolag du vill anlita. Du får en snabb översikt av de olika aktörerna och deras appar och hur de fungerar, men också om vilka abonnemang som erbjuds samt fördelar och nackdelar med de olika bolagen. Utöver allt detta så finns det en ständigt uppdaterad information om vilka erbjudande som bolagen har för tillfället - men också en sammanställning av över 100 svenska böcker att lyssna på helt gratis.

1miljonboktips.se

Låna pengar på rätt sätt3.5.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Att ha någon form av lån inom ett hushåll är idag en del av den privata ekonomin, och det är mer regel än undantag att ett hushåll har lån än att de inte har det. Även de flesta företag har lån och då räntan som en del av de avdragsgilla kostnaderna för bolaget. Den vanligaste formen av lån är att ha någon form av lån på sitt boende där man har sin bostadsrätt, radhus eller villa som säkerhet för lånet. Men det är också vanligt att man har lån på lite dyrare saker som till exempel bilar, teknikprylar eller vitvaror - och då är det oftast i form av en kredit som man betalar av under en kortare tid.

Sveriges största inredningssajt, Inredningsvis.se, fyller 10 år!19.4.2022 12:40:30 CEST | Pressmeddelande

De flesta känner nog till den kända sajten inredningsvis.se Här får tusentals läsare inredningsinspiration och tips för hem och trädgård, samt massa sköna restips. I år fyller inredningsvis dessutom 10 år och det är värt att hyllas. Sajten grundades 2012 av Maria Ljungström och hon driver och skriver fortfarande för Inredningsvis.se. Maria har även själv blivit ett känt namn inom inredningssfären i Sverige. Det många däremot inte vet är hur framgångssagan om Inredningsvis startade. Här delar Maria själv med sig om sin historia om att grunda och skriva för Inredningsvis. Hon berättar om hur allt startade och hur just hennes sajt kunde bli Sveriges största inom sin nisch.

Köp rätt kaffe online7.4.2022 10:45:48 CEST | Pressmeddelande

Flera miljoner människor börjar dagen med en kopp kaffe, men är det en bra start på dagen? Många kaffedrickare påstår att det hjälper för att kvickna till och skärpa till sinnet för att kunna vara alert från första stund. Naturligtvis beror det på hur kaffet tas och hur mycket koffein koppen innehåller, för mycket stimulans kan också upplevas som en stressig och nervös sensation. Kaffet är iallafall älskat och det vanligaste centralstimulerande medlet i världen och vi svenskar är en av de som dricker mest kaffe i världen.

OBG Media AB förvärvar dagensbastaspel.se (DBS) och stärker sin iGaming-position5.4.2022 13:22:07 CEST | Pressmeddelande

OBG Media AB, drivande ägare av sajterna Reducering.se, Bettin.gs och Spelarna.se, förvärvar dagensbastaspel.se av AB OMDBS som en del i företagets satsning inom iGaming-sektorn. AB OMDBS driver odds- och spelsajten dagensbastaspel.se och är ett av landets ledande spelombud för andelsspel, där de under namnet “Miljongänget” bl.a. var det spelombud som noterades för flest storvinster i Sverige år 2020. OBG Media AB breddar i och med förvärvet sin portfölj och kompetens ytterligare i sin satsning om att vara ledande inom sportsbetting affiliation, poolspel och spelinformation i Sverige. "Vi är mycket nöjda över förvärvet av DBS där Ola, Daniel, Michel och Mathias gjort ett gediget arbete i flera års tid. Vår verksamhet tar ett stort steg i rätt riktning och vi är övertygade om att deras spetskompetens inom segmentet är en s.k. “perfect match” i vår vidare satsning i Sverige, men även internationellt" säger Oskar Blomqvist och Daniel Domeij, två av OBG Medias grundare. Det nya samarbetet