20-årsfirande och världspremiär för nyskriven jubileumsföreställning på Vallarna sommaren 2016!

Vallarna - part of 2E Group

I år ska firas det rejält på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. Nya jubileumsfarsen ”Jäkelskap i Kikar´n” som har världspremiär söndagen den 3 juli 2016, ska kröna 20 år av skratt. Lars Classons och Jojje Jönssons nyskrivna föreställning som regisseras av Ulf Dohlsten blir den tredje och sista delen i den fristående Kikar-triologin.

Jojje Jönsson som stått på scenen samtliga föreställningar sedan starten 1996 drömmer om ett nytt publikrekord i sommar. Det gamla sattes vid 15-årsfirandet 2011 och lockade drygt 74 000 besökare under sex sommarveckor. Även då spelade Jojje rollen som brevbäraren Dag-Otto.

– Hela 20 år, det är faktiskt en tredjedel av mitt liv. Klart det är värt ett kalas!, säger Jojje som även står för årets manus tillsammans med parhästen Lars Classon. Årets berättelse ”Jäkelskap i Kikar´n” bjuder publiken på en stor ensemble, ett riktigt mysterium och säkerligen en hel del skratt.

Sommarens jubileumsensemble:
Jojje ”Dag-Otto” Jönsson, Stefan ”Stefan & Krister” Gerhardsson, Siw Carlsson, Bertram Heribertson, Anna Carlsson, Robin Stegmar, Karin Bergquist, Birte Heribertson och Ola Hedén. Regi av Ulf Dohlsten med nyskrivet manus av Lars Classon och Jojje Jönsson. Världspremiär på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg söndagen den 3 juli kl. 18.00. Spelas hela sommaren t.o.m. 14 augusti 2016.

Biljetterna till sommarens jubileumsfars ”Jäkelskap i Kikar´n” släpps den 4 april kl. 10.00 via vallarna.se och showtic.se.

Föreställningar på Vallarnas friluftsteater genom åren:

2016 Jäkelskap i Kikar´n - Biljettsläpp måndagen den 4 april kl. 10.00
1997 Hemvärn och påssjuka
1996 Hemlighuset

Vallarna i siffror:
Vallarnas friluftsteater är Sveriges vackraste och mest välbesökta friluftsteater!
Hittills har över 1 200 000 gäster besökt föreställningarna under årens lopp och ytterligare över 30 miljoner har sett föreställningarna på TV. Varje sommar serveras 18 000 koppar kaffe och 27 000 korvar med bröd vid Vallarna. 3 500 liter popcorn poppas och 27 000 bilar parkeras utan avgift.

Läs mer: www.vallarna.se

Producent: Janne Andersson, 2EGroup tfn: 0705-517030
Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert, Werecki promotion company tfn: 0707-178008, pr@werecki.com Pressbilder/info: www.werecki.com
Marknad och -försäljningsansvarig: Tobias Dorthé, 2EGroup tfn: 0708-697210, tobias.dorthe@2egroup.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.