20-årsfirande och världspremiär för nyskriven jubileumsföreställning på Vallarna sommaren 2016!

Vallarna - part of 2E Group

I år ska firas det rejält på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. Nya jubileumsfarsen ”Jäkelskap i Kikar´n” som har världspremiär söndagen den 3 juli 2016, ska kröna 20 år av skratt. Lars Classons och Jojje Jönssons nyskrivna föreställning som regisseras av Ulf Dohlsten blir den tredje och sista delen i den fristående Kikar-triologin.

Jojje Jönsson som stått på scenen samtliga föreställningar sedan starten 1996 drömmer om ett nytt publikrekord i sommar. Det gamla sattes vid 15-årsfirandet 2011 och lockade drygt 74 000 besökare under sex sommarveckor. Även då spelade Jojje rollen som brevbäraren Dag-Otto.

– Hela 20 år, det är faktiskt en tredjedel av mitt liv. Klart det är värt ett kalas!, säger Jojje som även står för årets manus tillsammans med parhästen Lars Classon. Årets berättelse ”Jäkelskap i Kikar´n” bjuder publiken på en stor ensemble, ett riktigt mysterium och säkerligen en hel del skratt.

Sommarens jubileumsensemble:
Jojje ”Dag-Otto” Jönsson, Stefan ”Stefan & Krister” Gerhardsson, Siw Carlsson, Bertram Heribertson, Anna Carlsson, Robin Stegmar, Karin Bergquist, Birte Heribertson och Ola Hedén. Regi av Ulf Dohlsten med nyskrivet manus av Lars Classon och Jojje Jönsson. Världspremiär på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg söndagen den 3 juli kl. 18.00. Spelas hela sommaren t.o.m. 14 augusti 2016.

Biljetterna till sommarens jubileumsfars ”Jäkelskap i Kikar´n” släpps den 4 april kl. 10.00 via vallarna.se och showtic.se.

Föreställningar på Vallarnas friluftsteater genom åren:

2016 Jäkelskap i Kikar´n - Biljettsläpp måndagen den 4 april kl. 10.00
1997 Hemvärn och påssjuka
1996 Hemlighuset

Vallarna i siffror:
Vallarnas friluftsteater är Sveriges vackraste och mest välbesökta friluftsteater!
Hittills har över 1 200 000 gäster besökt föreställningarna under årens lopp och ytterligare över 30 miljoner har sett föreställningarna på TV. Varje sommar serveras 18 000 koppar kaffe och 27 000 korvar med bröd vid Vallarna. 3 500 liter popcorn poppas och 27 000 bilar parkeras utan avgift.

Läs mer: www.vallarna.se

Producent: Janne Andersson, 2EGroup tfn: 0705-517030
Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert, Werecki promotion company tfn: 0707-178008, pr@werecki.com Pressbilder/info: www.werecki.com
Marknad och -försäljningsansvarig: Tobias Dorthé, 2EGroup tfn: 0708-697210, tobias.dorthe@2egroup.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar