Gallery Magno Art

27.1.2017 17:36 | Gallery Magno Art

2017-02-02 // SOFIA WERNERSSON (Konstnärsdrömmen-SVT) // SOLO EXHIBITION // GALLERY MAGNO ART – STOCKHOLM // MAGNUS SÄKER Jag hoppas och tror denna utställning och evenemang kan vara intressant för er att följa upp. Kommande torsdag 2 februari, öppnar vi 2 veckors utställning med vår folkkära Sofia Wernersson som senast syntes i SVTs serie ”Konstnärsdrömmen”, samt även där var i finalen med sin underbara konst. Sofia och vi på galleriet jobbar tillsammans med hennes utställning här hos oss på Sibyllegatan 15, och vi hoppas ni finner nyhetsvärde i detta, och vill delta gärna både inför och under utställningen. Bifogar i detta mail Sofias CV i en kort + en lite längre version, samt några bilder på henne fotade av Fotograf : Ninnie Schröder. (som skall nämnas vid användning) Bilderna är ok att korrigera i storlek, och klippning, men ej ok med text över eller i bilderna. Vänligen MAGNO ART AB Magnus Säker 073 515 73 33 magnus@magno-art.se http://magno-art.se/

2.Sofia Wernersson - MAGNO ART-Fotograf-Ninnie Schröder

Sofia Wernersson – Kort version

Känd från Konstnärsdrömmen, SVT.

”Sofia framhärdar med sin svartvita sagoton och fångar former och kompositioner som få andra.”

Ernst Billgren

Sofia Wernersson är den unga supertalangen vars konstverk har beskrivits som ”mörka, coola och dramatiska” av den ansedde konstkritikern Mårten Castenfors. I SVT1:s storsatsning ”Konstnärsdrömmen” gick hon hela vägen till final bland över 3000 sökande konstnärer.

Wernersson har ett flertal utställningar, utmärkelser och ett konststipendium på sin meritlista, och är just nu aktuell med utställningen ”Shadow of the north” på Stockholmsgalleriet Magnoart.

Sofia Wernersson – Lång version

Känd från Konstnärsdrömmen, SVT.

Ernst Billgren

Wernersson har ett flertal utställningar, utmärkelser och ett konststipendium på sin meritlista, och är just nu aktuell med utställningen ”Shadow of the north” på Stockholmsgalleriet MAGNO ART.

Hon är en mångfacetterad konstnär som gjort allt från att skriva låttexter som letat sig in på svensktoppen, till att designa kläder, fotografera, illustrera och utveckla grafisk design för välkända svenska företag. Gemensam nämnare för Wernerssons konstnärliga uttryck är önskan om att förmedla känslor och ett budskap med möjlighet till tolkning.

”Jag ser på mitt konstnärskap som en ständigt pågående personutveckling och en möjlighet till att förmedla en känsla, sända ett budskap eller göra ett ställningstagande. Gärna inom områden jag själv brinner för så som klimatfrågor och mänskliga rättigheter.”

MAGNO ART AB

Magnus Säker

073 515 73 33

MAGNUS SÄKER
VD // ÄGARE // MAGNO ART AB
KONSTNÄR: SÄKER ART

2.Sofia Wernersson - MAGNO ART-Fotograf-Ninnie Schröder
1.Sofia Wernersson - MAGNO ART-Fotograf-Ninnie Schröder
3.Sofia Wernersson - MAGNO ART-Fotograf-Ninnie Schröder
MAGNUS SÄKER.1
MAGNUS SÄKER.2
GALLERY MAGNO ART.1
MAGNUS SÄKER.INFO
GALLERY MAGNO ART.2
ARTIST SÄKER

Gallery Magno Art
YMERS VÄG 11
74637 BÅLSTA

Driver på Sibyllegatan 15 // Östermalm GALLERY MAGNO ART // MAGNO ART AB, Som redan nu efter 10 månader av fler och fler inom konstvärlden i Sthlm benämns som STOCKHOLMs bästa och mest välbesökta galleri.

Jag är själv dessutom konstnär, men ett långt CV som skapats under endast 5 års tid, med utställningar i N.Y//Tribeca, Dubai, London, Amsterdam, Italien ett flertal gånger, och så inte minst Sweden... ;)

MAGNO ART AB

Magnus Säker

+ 46 (0) 73 515 73 33

Följ Gallery Magno Art

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.