24 julhälsningar när Transportföretagens julkalender blir digital

Resor och transporter är inte bara lyx, det är också nödvändigt för vår välfärd och service, ja helt enkelt för att julens alla dagar ska fungera. För att påminna om detta lanserar Transportföretagen idag en digital julkalender med hälsningar, roliga fakta och kuriosa. I 24 luckor hittar vi framtidens transportbransch som vill hälsa god jul och gott nytt år.

- Vår julkalender är en härlig mix av ämnen; hjärta, värme och humor. Våra företag inom transportsektorn vill leverera tjänster, julklappar och julmat, se till så att alla kan resa säkert under helgerna. Nu vill vi skicka 24 julhälsningar för att påminna om att vi finns och kämpar för varje resa, säger Mychele Östman, kommunikationschef på Transportföretagen, som står bakom julkalendern.

- Julkalendern är vår hälsning till och från alla i transportsektorn. Julkalendern är också ett sätt att säga tack till alla som jobbar med transporter och ge lite framtidstro. Följ vår digitala julkalender, lär dig lite mer om transportsektorn och se om just din favorit finns bakom luckan, säger Mychele Östman.

Spoiler: Första luckan handlar om julmarknader - en tradition som kan spåras tillbaka till 1300-talets Tyskland. Numera är det ofta turistbussar som ser till att man kommer till marknader runt om i Europa. :-)

Följ vår julkalender här och öppna dagens lucka: