2E Group avser att byta namn till Moment Group

2E Group har för avsikt att byta namn till Moment Group och förändringen görs för att anpassa koncernen till fortsatt utveckling inom upplevelseindustrin.

Pelle Mattisson, VD/Koncernchef 2E Group

Bakgrunden till namnbytet är att det nuvarande namnet 2E Group är förväxlingsbart med ett av koncernens varumärken (2Entertain) och det är därmed för tydligt kopplat enbart till ett av bolagets tre affärsområden. Namnet 2E Group har dessutom blivit svårare att kommunicera och särskilja från liknande namn på marknaden i samband med att ett svenskt resebolag nyligen bytte namn.

– När koncernen nu fortsätter att stärka sin position inom upplevelseindustrin, med ambition att växa vidare inom fler segment, behöver vi ett namn som fungerar för branschen, investerare, partners och medarbetare. Vi vill med namnet Moment Group ge plats både för allt som redan finns inom koncernen och för nya verksamheter, säger Pelle Mattisson, VD/Koncernchef 2E Group.

De operativa verksamheterna inom de tre affärsområdena (Event, Live Entertainment och Venues) berörs inte av namnändringen utan fortsätter med utgångspunkt från sina olika varumärken, samtidigt som de blir ”part of Moment Group”.

Som huvuddomän kommer koncernen att använda www.momentgroup.com.

En kallelse till en extra bolagsstämma för beslut om namnbytet har nyligen publicerats på www.2egroup.se.

För ytterligare information kontakta:
Pelle Mattisson, VD/Koncernchef, 2E Group
Telefon: 0705-80 06 57 alternativt mail: pelle.mattisson@2egroup.se
Läs mer på www.2egroup.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen event för företag med hela världen som arbetsfält – se www.hansen.se.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder. 2Entertain driver också fem teaterarenor – se www.2entertain.com.

Inom affärsområde Venues drivs fem arenor för mat- och showupplevelser. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits – se www.wallmans.com och www.goldenhits.se och på den femte – se www.hamburgerbors.se - skapas krogshower med aktuella artister. Ytterligare en arena öppnar i centrala Göteborg efter pågående totalrenovering och samtliga arenor erbjuds också för galor företagsevent.

Koncernens hela utbud av show, musikal, teater och konsert säljs på den egna biljettbokningssajten Showtic.se – se www.showtic.se.

2E Group har kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö och är listat på First North Premier med FNCA som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.