2E Group byter namn till Moment Group den 2 mars

2E Group byter namn till Moment Group AB och namnbytet sker den 2 mars 2017. Aktien handlas från den dagen under kortnamnet MOMENT.

– När koncernen nu fortsätter att stärka sin position inom upplevelseindustrin, med ambition att växa vidare inom fler segment, behöver vi ett namn som fungerar för branschen, investerare, partners och medarbetare. Vi vill med namnet Moment Group ge plats både för allt som redan finns inom koncernen och för nya verksamheter, säger Pelle Mattisson, VD/Koncernchef 2E Group.

De operativa verksamheterna inom de tre affärsområdena (Event, Live Entertainment och Venues) berörs inte av namnändringen utan fortsätter med utgångspunkt från sina olika varumärken, samtidigt som de blir

”part of Moment Group”.

Som huvuddomän kommer koncernen att använda www.momentgroup.com.

Namnbytet på aktien på First North Premier sker den 2 mars och aktien handlas från den dagen i namnet Moment Group AB med kortnamnet MOMENT.

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. 2E Group är listat på First North Premier med FNCA som Certified Adviser. Verksamheterna inom 2E Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö.

Inom affärsområde Event verkar Hansen och Minnesota Communication och sammantaget är de den största aktören inom eventbranschen i Norden. Se mer på www.hansen.se och www.minnesota.se.

Inom affärsområde Live Entertainmentproducerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert. De skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på www.2entertain.com och www.showtic.se.

Inom affärsområde Venues drivs fem arenor för mat- och showupplevelser. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits – se www.wallmans.com och www.goldenhits.se och på den femte – se www.hamburgerbors.se - skapas shower med aktuella artister. Ytterligare en arena öppnar i centrala Göteborg efter pågående totalrenovering och samtliga arenor erbjuds också för galor och företagsevent.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.