2E Group förvärvar 20% av biljettsystemsleverantören Tickster

2E Group har förvärvat 20 % av Tickster, ett entreprenörsdrivet bolag med ett egenutvecklat biljettsystem som varje år säljer miljoner biljetter till tusentals evenemang. Showtic, 2E Groups e-handel inom show, musikal, teater och konsert, kommer successivt under året att byta till Ticksters plattform för all biljettbokning.

Inom 2E Groups affärsområde E-handel marknadsför och säljer Showtic biljetter till show, musikal, teater och konsert. Showtic har funnits i fyra år och under den tiden har man byggt upp en unik kompetens inom digital kommunikation och en av styrkorna är att arbetet sker med stor närhet till kunderna, produktionerna och den digitala tekniken.

– Vår tydliga ambition är att successivt expandera 2E Groups verksamhet till nya segment inom upplevelseindustrin och i det sammanhanget är det viktigt både att ha ett välfungerande biljettsystem och att få tillgång till den tekniska kompetens som finns inom Tickster, säger Pelle Mattisson, VD/Koncernchef 2E Group.

– Vi ser fram emot att få samarbeta med ett innovativt bolag som Tickster och tillsammans kommer vi att kunna utveckla hela vårt digitala erbjudande. Vårt mål är att Showtic.se alltid ska finnas nära till hands - oavsett om kunden använder mobil, padda eller dator - vi vill helt enkelt finnas i varje kunds ficka. Med Tickster i familjen kommer detta att vara möjligt, säger Krister Bergström, VD Showtic.

Tickster startades 2007 av grundarna till Arvikafestivalen. Idag är Tickster en strategisk leverantör av smarta molnbaserade IT-tjänster som kopplar samman arrangörer och besökare inom musik, kultur och sport. De hjälper stora och små arrangörer till en enkel säljprocess via nätet, mobilen, per telefon och över disk – från marknadsföring till effektiv administration av evenemang. Bland företagets kunder finns Debaser, Folkets Hus och Parker, Riksteatern, Sweden Rock, Swedish Open, Södra Teatern, Vasaloppet och Weekend Festival. Tickster omsätter 20 msek och gör ett resultat på 1,5 msek. Bolaget har idag 22 anställda varav flera jobbar på huvudkontoret i Arvika, där merparten av utvecklingen sker, medan övriga utgår från kontoren i Göteborg och Stockholm.

– Dagens och morgondagens framgångsrika evenemang är unika upplevelser som förstärks av det senaste inom informationsteknologin. Teknik som förenklar ditt besök, skapar en personlig upplevelse, ger dig mersmak och som gör att du kommer närmare artisten. Detta är en vision vi delar med 2E Group och Showtic och vi ser verkligen fram emot att skapa framtidens evenemang tillsammans, säger Erik Lindholm, VD Tickster.

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 201820.4.2018 10:33Pressmeddelande

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!