2Entertain breddar sin nöjesportfölj med PEPTALKERS

Idag kan vi stolt presentera vårt nya koncept mot B2B-marknaden – PEPTALKERS - där vi samlat några av Sveriges mest anlitade och största föreläsare. 2Entertain tar på detta sätt ett helhetsgrepp om företagsmarknaden, för att kunna leverera den totala upplevelsen.

2Entertain - part of Moment Group

2Entertain lanserar Peptalkers i form av moderatorer, föreläsare och inspiratörer. Med det nya konceptet kan vi erbjuda företagskunderna möjligheten att lyfta kickoffen eller konferensen med föreläsningar av t.ex. PER HOLKNEKT, SIMON SKÖLD, MARIA ROOTH eller MIA TÖRNBLOM för att nämna några.

2Entertain företräder dessutom ett stort antal artister och erbjuder därmed helheten och paketerar företagsevent med artister som DAVID LINDGREN, MARTIN ALMGREN, SHIRLEY CLAMP och LOTTA ENGBERG eller med hela showkoncept som LEGENDS OF POP eller ONE HIT WONDERS. 2Entertain producerar dessutom ett brett urval av teaterproduktioner, som tex musikalerna GHOST och SÅ SOM I HIMMELEN och shower med PETER JÖBACK och ERIK GADD, som kan bli det perfekta avslutet på konferensen eller företagseventet.

Allt bokas smidigt och enkelt genom en kontaktperson inom 2Entertain. För mer information om Peptalkers och vårt artist- och showutbud, besök: www.2entertain.com

2Entertain har sedan tidigare kontor i Sverige (Stockholm, Göteborg och Falkenberg) och Norge (Oslo) och genom att gå in i Tyskland (Hamburg) etablerar man sig även utanför Norden.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.

Sveriges populära komikertrio Thomas Petersson, Sussie Eriksson och Johan Petersson laddar för komedi på Krusenstiernska Teatern i sommar!27.4.2018 10:25Pressmeddelande

Det blir komiskt kaos när Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Förberedelserna är nu i fullgång, manusläsning och repetitioner har startat, allt inför den stora sommarpremiären den 28 juni på Krusenstiernska Teatern.