2Entertain presenterar stolt Legends of Pop

Bild: Christofer Wallér

2Entertain - Part of Moment Group
Legends of Pop är ett helt nytt koncept i 2Entertains härliga nöjesportfölj. Årets konsertupplevelse, LEGENDS OF POP (RIP) tar med publiken till poppens absoluta finrum. Artister som genom historien fått känslorna att storma återuppstår som genom ett trollslag och ska med smärta och energi slunga oss tillbaka genom minnenas allé.

I Legends of Pop möter ni några av vår tids största artister, vars betydelse för musikhistorien saknar motstycke. Dessa ska nu tolkas, skruvas och hyllas av en fenomenal ensemble. Det kommer bjudas på musik från DAVID BOWIE, PRINCE, GEORGE MICHAEL, LEONARD COHEN, MICHAEL JACKSON och WHITNEY HOUSTON - för att bara nämna några.

De största och mest populära hitsen i form av HEROES, HOW WILL I KNOW, FAITH, BEAT IT, WAKE ME UP BEFORE YOU GO-GO, och så klart tryckarna vi minns där tändarna ska höjas; PURPLE RAIN, LIFE ON MARS och I WILL ALWAYS LOVE YOU.

På scen får ni se några av Sveriges främsta artister och allt binds samman av ett handplockat liveband bestående av Skandinaviens främsta musiker. Bered er på att väckas av musikens smäktande magi och låt er svepas med i något som vi enkelt förklarar med total GÅSHUD.

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.