2Entertain presenterar stolt Legends of Pop

Bild: Christofer Wallér

2Entertain - Part of Moment Group
Legends of Pop är ett helt nytt koncept i 2Entertains härliga nöjesportfölj. Årets konsertupplevelse, LEGENDS OF POP (RIP) tar med publiken till poppens absoluta finrum. Artister som genom historien fått känslorna att storma återuppstår som genom ett trollslag och ska med smärta och energi slunga oss tillbaka genom minnenas allé.

I Legends of Pop möter ni några av vår tids största artister, vars betydelse för musikhistorien saknar motstycke. Dessa ska nu tolkas, skruvas och hyllas av en fenomenal ensemble. Det kommer bjudas på musik från DAVID BOWIE, PRINCE, GEORGE MICHAEL, LEONARD COHEN, MICHAEL JACKSON och WHITNEY HOUSTON - för att bara nämna några.

De största och mest populära hitsen i form av HEROES, HOW WILL I KNOW, FAITH, BEAT IT, WAKE ME UP BEFORE YOU GO-GO, och så klart tryckarna vi minns där tändarna ska höjas; PURPLE RAIN, LIFE ON MARS och I WILL ALWAYS LOVE YOU.

På scen får ni se några av Sveriges främsta artister och allt binds samman av ett handplockat liveband bestående av Skandinaviens främsta musiker. Bered er på att väckas av musikens smäktande magi och låt er svepas med i något som vi enkelt förklarar med total GÅSHUD.

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 201820.4.2018 10:33Pressmeddelande

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!