30 ungdomar får sommarjobb genom Lejonfastigheter

Under sommaren 2017 kommer 30 ungdomar i Linköping att få sommarjobb genom Lejonfastigheter. – Ett sommarjobb är en viktig ingång i arbetslivet för många ungdomar, säger Helena Almroth, HR-chef på Lejonfastigheter.

För oss på Lejonfastigheter är det viktigt att jobba med social hållbarhet i Linköpings kommun och ett sätt vi gör det på är att skapa ingångar till arbetslivet för ungdomar och personer som står långt ifrån arbetsmarknaden. Som ett led i det tar vi emot sommarjobbande ungdomar. Vi bidrar till att ungdomarna får värdefull erfarenhet och för många ungdomar innebär det också att de får den första viktiga raden i sitt cv.

I sommar kommer 30 ungdomar i åldrarna 14-20 år att jobba med mark- och fastighetsskötsel i vårt rikt varierande bestånd. Det gör vi tillsammans med våra entreprenörer.
-Ungdomarna får chansen att komma in bakom kulisserna och på nära håll se hur deras skolor, Linköpings sportanläggningar och våra andra fastigheter i kommunen sköts, säger Helena Almroth, HR-chef på Lejonfastigheter och fortsätter:
-För Lejonfastigheter är det en stor möjlighet att attrahera framtida kompetens till oss och till fastighetsbranschen.

Samarbete
Ett gott samarbete mellan Lejonfastigheter, Jobb- och kunskapstorget och våra entreprenörer Green Landscaping, Thormans och Veolia möjliggör denna satsning för Linköpings ungdomar.

För ytterligare information, välkommen att kontakta: Helena Almroth, HR-chef Lejonfastigheter, på telefon 013-20 58 08 eller via e-post till helena.almroth@lejonfastigheter.se

Box 1943, Industrigatan 5

Lejonfastigheter äger, utvecklar och förvaltar samhällsfastigheter i Linköpings kommun. Vi ägs av Linköpings Stadshus AB och vårt uppdrag fokuserar på fastigheter för skola, omsorg, sport, kultur och andra former av samhällsservice – till exempel räddningstjänst och bibliotek. Med andra ord är våra hus viktiga för många kommunala verksamheter och för alla Linköpingsbor – genom hela livet.