PRESSINBJUDAN: 700 nya bostäder och plats för dubbelt så många företag i Ebbepark

Nu startar utvecklingen av Linköpings nästa spännande innerstadsmiljö. Planeringen för utvecklingen av Ebbepark har pågått länge, nu är det dags för spadtag för bygget.

Då grävmaskinerna redan är igång tas ett digitalt spadtag av kommunstyrelsens ordförande Kristina Edlund den 19 oktober. På plats är också Gunnar Elfström som berättar om områdets historia och representanter från Stångåstaden och Sankt Kors som utvecklar området.

Media är välkomna att vara med under spadtaget.

Datum: Den 19 oktober

Tid: 11.30-12.15 Lunch, 12.15-13.30 Spadtagsceremoni

Plats: Westmansgatan 37, skyltat från alla parkeringar.

I anslutning till spadtaget finns också ett showroom där planerna för området och pågående forskning presenteras, befintliga företag i parken är representerade och samarbetspartners finns på plats och är tillgängliga för intervjuer.

Under eftermiddagen och kvällen är det öppet hus för företag och allmänhet fram till klockan 20.

För mer information kontakta:

Marie Lorentzon, tf Marknadschef, Stångåstaden, 072-574 01 37
Eva Ankarberg, chef Marknad och Kommunikation, Sankt Kors, 070-377 82 43

Sverige behöver höja renoveringstakten och göra en grön omställning24.11.2023 09:05:30 CET | Blogginlägg

Det kommer rapporter nästan dagligen om hur bostadsbyggandet minskar. När jag lyssnar på kollegor ute i landet i både privata och offentligt ägda bolag så stämmer bilden. Det finns förstås undantag men de allra flesta avvaktar med nyproduktion. Det är svårare att få ihop kalkylen och dessutom finns presumtionshyresdomen som skapar osäkerhet kring intäktssidan. Sammantaget gör det här förstås att frågan om att effektivisera och försöka sänka kostnaderna för att bygga viktigare än någonsin.