Magdalena Andersson håller sommartal i Göteborg

Söndagen den 14 augusti kl 14.00 håller partiordförande och statsminister Magdalena Andersson sitt sommartal på Gustaf Adolfs torg i Göteborg.

Årets sommartal sker utomhus och kommer att sändas direkt på Socialdemokraternas Facebooksida och Youtube.

Tid och plats: Kl 14.00 på Gustaf Adolfs torg i Göteborg

Kontakt

Darina Agha, pressekreterare hos Magdalena Andersson, 073-592 85 48, darina.agha@regeringskansliet.se

Socialdemokraternas pressjour, 08-700 26 83, press@socialdemokraterna.se

Ny riktning för Sverige - svenska ska vara huvudspråk i skolan26.6.2024 15:17:37 CEST | Pressmeddelande

Svenska ska vara huvudspråk i skolan. Därför föreslår Socialdemokraterna att minimikravet på andelen undervisning som ska vara på svenska i grundskolan höjs till minst 75 procent. Gräddfiler med obehöriga lärare på engelska skolor ska tas bort och svenska ska användas vid betygsättning och annan myndighetsutövning. Att svenska ska vara huvudspråk bör också vara grundregel i en obligatorisk gymnasieskola.