TechSverige

TechSverige värvar spetskompetens från branschen

TechSverige har rekryterat Robert Liljeström som näringspolitisk expert med fokus på telekom och digital infrastruktur. Robert Liljeström kommer närmast från Telia Sverige där han bland annat arbetat som Head of Public Affairs. Robert Liljeström har länge varit en nyckelperson i techbranschen i sina tidigare roller på bland annat Post- och telestyrelsen (PTS), Microsoft och Ericsson.

– Jag är övertygad om att Robert, med sin djupa kompetens och breda erfarenhet från techbranschen, kommer att bidra starkt till TechSveriges arbete med att skapa bästa möjliga förutsättningar för techbranschens utveckling i Sverige, säger Åsa Zetterberg, förbundsdirektör TechSverige.

– Jag ser väldigt mycket fram emot att börja på TechSverige och tillsammans med alla medlemsföretag få bidra till det viktiga arbetet med att göra Sverige till en ledande technation, säger Robert Liljeström

Robert Liljeström, ny näringspolitisk expert TechSverige

TechSverige

08-7626900https://www.techsverige.se/

TechSverige är en medlemsorganisation för alla företag inom techsektorn. Tillsammans med våra medlemmar driver och utvecklar vi marknaden för tech.

Vi är idag cirka 1 400 medlemsföretag som tillsammans har närmare 100 000 medarbetare och är ett av nio samverkande förbund inom Almega.

Följ TechSverige

Senaste pressmeddelandena från TechSverige

Ljusglimtar i höstbudgeten – trots en kylig svensk ekonomi21.9.2023 11:17:13 CEST | Pressmeddelande

Den 20 september lämnades regeringens budgetproposition till riksdagen. Efter veckor av ständiga budgetnyheter var det välkommet att ta del av regeringens inriktning som helhet. För techbranschen fanns flera efterlängtade och välkomnade satsningar som TechSverige arbetat för, bland annat kopplat till kompetensförsörjning, inom konnektivitet och en digital infrastruktur för hälso- och sjukvården.

Nytt system för arbetstillstånd behöver styra hårdare mot kortare handläggningstider12.5.2023 14:08:51 CEST | Pressmeddelande

Migrationsverket presenterade idag en ny modell för att hantera arbetstillståndsärenden i syfte att främja högkvalificerad arbetskraftsinvandring. Bransch- och arbetsgivarorganisationerna TechSverige, Innovationsföretagen och Teknikföretagen är positiva till regeringens ambitioner men pekar på att den modell som presenterats idag behöver vässas för att träffa rätt och ger flera inspel till utformningen av det nya systemet.