Schibsted samlar svenska titlar i unikt superpaket

I höstas lanserade Schibsted prenumerationstjänsten ”Full tillgång” i Norge. Nu presenterar Schibsted ett liknande koncept i Sverige, anpassat för den svenska marknaden, under produktnamnet ”Superpaketet”.
– Vi har samlat det starkaste vi har inom journalistik och ljud i ett ännu starkare erbjudande. Självklart får man tillgång till unik journalistik från SvD och SvD Näringsliv, Aftonbladet och Sportbladet, men vi kan också ge våra prenumeranter nyheter från världens största mediehus via Omni Mer och Sveriges mest heltäckande ekonomibevakning via Omni Ekonomi. Och på det alla Podmes exklusiva poddar. Vi tror att det här kommer att vara väldigt attraktivt för våra användare. Det är i alla fall vad vi sett när vi frågat dem, säger Karl Hahtovirta, chef för Subscription på den svenska marknaden.
Arbetet att ta fram den nya tjänsten har pågått sedan februari förra året. Olika koncept har testats mot en panel av kunder för att slutligen landa i det erbjudande som nu är på väg ut.
– Vi har verkligen analyserat och noga lyssnat in dels vilka behov våra användare har, dels vilka möjligheter vi som mediekoncern har att tillgodose dessa. Vi kommer förstås att fortsätta det utvecklingsarbetet för att framåt bli ännu mer flexibla gentemot marknaden och våra användare, säger Christine Herslow Lööb, affärsutvecklare i Schibsted News Media.
Utvecklingsarbetet sker parallellt med mediehusens egna fokus att optimera sina respektive prenumerationserbjudanden i sina målgrupper.
– Schibsted har en unik produktportfölj som vi ser gör det möjligt för oss att både ha fokus på enskilda varumärken, och optimera affären i dem, och samtidigt lyfta blicken och se helheten, säger Christine Herslow Lööb.
”Superpaketet” kommer att kosta 299 kronor i månaden och från den 1 mars ge prenumeranterna tillgång till följande:
- SvD Digital Standard
- Aftonbladet Plus
- Omni Mer
- Omni Ekonomi
- Podme
– Jag är väldigt nöjd att vi äntligen kan lansera det här paketet i Sverige och att det är ett gediget och spännande paket som går rakt in i vad nyhetskonsumenterna efterfrågat. Vår erfarenhet från Norge säger oss dessutom att den här typen av lösningar, med bred tillgång till våra varumärken, ger ökad lojalitet och minskad churn. Det här är början på en väldigt spännande resa som jag tror kommer förändra människors sätt att konsumera journalistik och ljud, säger Karl Hahtovirta.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karl Hahtovirta, Director of Subscriptions, Sverige. Telefon: 070-685 30 86. E-post:karl.hahtovirta@schibsted.com.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder




Om
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Sportbladet storsatsar på fotbolls-EM4.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
En dedicerad EM-podd, en 196-sidig EM-bibel och flera specialavsnitt av Fotbollsresan med Niva och Nordström. Det är tre av grundpelarna när Sportbladet nu på allvar drar igång fotbolls-EM. Erik Niva och Simon Bank är på plats på EM tillsammans med Johanna Frändén, Frida Fagerlund, Linn Nordström och Makoto Asahara.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum