Einar Mattsson byggstartar projektet Lokstallarna i Hagastaden med borgarrådet Anders Österbergs avtryck

Måndagen 19 juni firade Einar Mattsson andra starten i bygget av projektet Lokstallarna i Hagastaden. Efter markarbeten 2021 pausades projektet för stadens infrastrukturarbeten. På plats för att fira återstarten av bygget av de 243 bostadsrätterna var borgarrådet och exploateringsnämndens ordförande Anders Österberg (S). Efter sitt invigningstal gjorde Anders Österberg en avgjutning av sina händer som sedan blir en bronstavla som sätts upp i huset.

Anders Östberg gjuter sina händer i en form som ska bli en bronsplatta som ska sättas upp i huset.
Foto: Erika Norell/Einar Mattsson Foto: Erika Norell/Einar Mattsson

– Einar Mattsson är långsiktiga, har egen byggverksamhet, egen förvaltning och har en robust affärsmodell. Det gör att vi kan utveckla och uppföra våra projekt i alla konjunkturer. Med den egna förvaltningen är vi också på plats för att ta hand om husen. I Lokstallarna uppför Einar Mattsson nu 243 trivsamma brf-lägenheter tillsammans med 10 lokaler projekterade för Miljöbyggnad Silver, säger Peter Svensson, vd för Einar Mattsson Projekt AB och Einar Mattsson Byggnads AB.

Om projektet Lokstallarna och den nya stadsdelen Hagastaden
Lokstallarna är Einar Mattssons fjärde projekt i Hagastaden i Stockholm. Invid Norra Stationsparken uppförs nu 243 bostadsrätter och cirka 10 kommersiella lokaler fördelade över två hus. Lokalerna är anpassade för gym, restaurang och kontor. Säljstarten är planerad till andra halvan av 2023 och projektet beräknas stå färdigt under 2025.

Den nya stadsdelen Hagastaden är belägen mellan Vasastan i Stockholm och Solna stad och ska stå färdig 2030. Området blir en levande stadsdel med ett varierat utbud av såväl bostäder, kontor, service och handel som grönområden och promenadstråk med både lekplatser och konst. Kommunikationerna förbättras också i och med en ny tunnelbanelinje med en egen station i Hagastaden.

Här kan du anmäla dig till nyhetsbrevet om Einar Mattssons projekt Lokstallarna.

För mer information vänligen kontakta:
Peter Svensson, vd för Einar Mattsson Projekt AB och Einar Mattsson Byggnads AB
08 - 586 263 00

Om Einar Mattsson Projekt AB
Einar Mattsson är en långsiktig fastighetsaktör som varit verksam på Stockholms bostadsmarknad i drygt 85 år. Med 6 000 bostäder är vi idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder. Einar Mattsson Projekt AB är det dotterbolag som arbetar med att utveckla nya bostads- eller hyresrätter i alla konjunkturcykler. Det görs i Stockholmsregionen där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Einar Mattsson är en av de mest aktiva projektutvecklarna i regionen och planerar att färdigställa minst 4000 bostäder under en tioårsperiod. I koncernen ingår också ett fastighetsbolag, förvaltningsbolag, en byggentreprenadverksamhet och ett bolag som sköter övriga investeringar. Läs mer om oss påwww.einarmattsson.se - http://www.einarmattsson.seochFacebook - https://www.facebook.com/foretageteinarmattsson

Einar Mattsson: ”I en trivsam utemiljö vill människor röra sig, vistas och umgås med andra”3.7.2024 05:54:00 CEST | Nyheter

Johanna Karlsson är chef för utemiljögruppen hos Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Det är utemiljögruppen som ser till att välkomnande och välskötta gårdar alltid är en del av den långsiktiga fastighetsförvaltningen. Gruppen består av engagerade trädgårdsarbetare, arbetsledare och projektledare. Utemiljögruppen arbetar dels på uppdrag av koncernens fastighetsbolag, dels med externa fastighetsägare som köper tjänsten av Einar Mattsson.

Nya vård- och omsorgsbostäder och upprustad malmgård27.6.2024 12:40:27 CEST | Blogginlägg

Samrådet om detaljplanen för kv. Sommaren 10 är avslutat. Nu löper planprocessen på där man bland annat behandla synpunkter och för dialog med Stockholms stad om nästa steg. Här planerar Einar Mattsson att uppföra ett modernt och trivsamt vård- och omsorgsboende för äldre. Genom att uppföra vård- och omsorgsboendet ges också de ekonomiska förutsättningar som krävs för att renovera och därmed rädda Hovings malmgård då Stockholms stad i informella samtal tackat nej till att återköpa gården.