Lidls brieost är bäst i test
När Svenska Dagbladet testade brieostar från olika varumärken hamnade Lidl Sveriges ost i topp. I veckans test fick Lidls Milbona Petit Brie full poäng och blev utnämnd till panelens favorit. Den beskrivs som den bästa brieosten med motiveringar som ”lyxig, krämig med ett bra tryck i smaken” och ”en ost vi inte kan få nog av”.
I SvD:s senaste test provsmakade panelen nyligen 10 olika sorters brieost. Bedömningen gjordes på smak, doft och konsistens där Lidls Milbona Petit Brie fick högsta möjliga betyg – 6 av 6. Bland de testade var även osten ett av de mer prisvärda alternativen sett till pris/kg.
– Att kunna erbjuda en ost som både är prisvärd, lyxig och god är vi mycket stolta över. Precis som testpanelen inte kan få nog av vår brieost, kan inte heller vi få nog av att bevisa att hög kvalitet och välsmakande mat inte nödvändigtvis kommer med en dyr prislapp. Det är ytterligare ett kvitto på att vi erbjuder produkter av högsta kvalitet till branschens bästa pris, säger Robert Stekovic, Inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Lidls egen Milbona Petit Brie brieost kostar 59,90 kronor för 500 gram med ett kilopris på 119,80 kronor.
Motiveringen löd: ”Wow, vilken lyxbrie! Milbonas brieost är utan tvekan hela panelens favorit. Den har en otrolig krämighet som samtliga uppskattar. Smaken är till att börja med mild, men utvecklas medan man äter osten och får ett bra tryck utan att bli för skarp. En ost vi inte kan få nog av”.
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar över 5 000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl officiell partner till UEFA Europa League och UEFA Conference League13.9.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl kan i dag stolt presentera sitt senaste fotbollssamarbete som officiell partner till UEFA Europa League™ och UEFA Conference League™ för 2024–2027.
Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion10.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Alltsedan Lidl Sverige lanserade Matriket som en del av sitt sortiment har Matriket utvecklats till det bredaste varumärket med enbart Från Sverige-märkta produkter. Nu tar Lidl tillsammans med LRF ytterligare steg för att stimulera produktionen av svenska livsmedel och öka självförsörjningsgraden genom att göra det enkelt för konsumenter att välja svenskt, samtidigt som Lidl tar nya steg för att öka svensk livsmedelsexport.
Ge 10 kr till Barncancerfonden när du handlar hos Lidl2.9.2024 09:01:49 CEST | Pressmeddelande
För tredje året i rad deltar Lidl Sverige i Barncancerfondens kampanj Ge 10 kronor. Från och med den 1 september kan Lidl Sveriges kunder välja att donera 10 kronor vid kassan. Initiativet är en del av det långsiktiga samarbetet mellan Lidl Sverige och Barncancerfonden.
Lidl bygger nytt på attraktiv handelsplats i Strömstad29.8.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
I höst byggs Lidls första svenska metropolbutik i Strömstad. Konceptet med parkering på markplan och försäljningsyta ovanför är väletablerad i Europa och är ett effektivt sätt att nyttja mindre ytor. – Tack vare en flexibel konstruktion finns möjlighet att bygga i flera våningsplan som också genererar yta till parkering för våra kunder, säger Christoffer Wennergren, fastighetschef på Lidl.
Nu säljer Lidl Sverige frukter och grönsaker som vuxit upp till toner av klassisk musik22.8.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Växer grönsaker bättre till toner av klassisk musik? Ja, en del forskningsstudier tyder på det. För att utforska musikens påverkan på frukt och grönt – och i en strävan att erbjuda kunderna det allra bästa – har Lidl Sverige installerat ljudsystem som täcker mer än 25 000 kvadratmeter av odlingar runt om i Sverige. Där växer frukter och grönsaker nu upp till toner från Kungliga Filharmoniska Orkestern.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum