Lidingöloppet laddar upp med nya partners och ny organisation
TCS Lidingöloppet biffar upp sin organisation och tar in nya partners i form av Colgate, Palmolive, SJ och det nya omskrivna livsstilshotellet, Ellery Beach House. Till ny försäljnings- och marknadsansvarig har Felix Östlund från FCB Fältman & Malmén utsetts. TCS Lidingöloppet arrangeras den 22 till 24 september och är en del av En Svensk Klassiker tillsammans med Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Engelbrektsloppet.
– Vi valde Felix Östlund för hans energi, driv och breda erfarenhet av försäljning och marknadsföring. Dessutom har han god erfarenhet av idrott från att tävlat i både löpning och swimrun. Felix kommer in ett bra läge och får direkt vara med och se hur vi arrangerar våra tävlingar och kan därmed bidra mer till hur vi kan utveckla dem ytterligare till nästa år. Han är sista pusselbiten i den nya organisationen som ska bygga varumärket och göra loppen ännu mer attraktiva i framtiden, säger Krister Svensson, generalsekreterare för TCS Lidingöloppet.
Prisbelönt titelpartner
Till årets upplaga av TCS Lidingöloppet är Colgate, Palmolive, SJ och Ellery Beach House nya partners som också bidrar till att öka upplevelsen för löparna och publiken. Sedan tidigare är TCS titelpartner och i deras aktivitet TCS Trail kan löparna välja att springa ett parallellt spår i 50 meter för att sedan få en personlig film med sig själva i huvudrollen. Aktiviteten hade premiär förra året och sedan dess har TCS kammat hem hela fyra priser för sin populära aktivering. Nu senast förra veckan under Transform Awards Nordics. Se hur löparna upplever det: https://youtu.be/Z2NJ3rDSuDc
Felix Östlund blir den sista delen i TCS Lidingöloppets nya försäljnings- och marknadsteam. Förutom honom börjar nu också Lina Johansson som ny marknadskoordinator. I organisationen ingår sedan tidigare Carina Thomasson som är partneransvarig och Krister Svensson, generalsekreterare och tidigare försäljningschef på SJ.
Tävlat i swimrun
– Det är få förunnat att få arbeta med sin passion som jag nu får på TCS Lidingöloppet och jag hoppas att få användning av mina erfarenheter från tävlingar i löpning och swimrun. I mina tidigare roller har jag arbetat med strategi, försäljning och positionering av varumärken, vilket jag får stor nytta av nu. Det ska bli otroligt spännande att bygga vidare på Lidingöloppets fantastiska varumärke, säger Felix Östlund, ny försäljnings- och marknadsansvarig för TCS Lidingöloppet.
Felix Östlund kommer närmast från en tjänst som kundansvarig och projektledare på reklambyrån FCB Fältman och Malmén. Han har tidigare även drivit konsultbyrå i egen regi.
Något för alla
I TCS Lidingöloppshelgen ingår en rad olika lopp för både unga och gamla, elitidrottare och motionärer. Sträckornas längd varierar, från några kilometer för de minsta till det klassiska TCS Lidingöloppet 30.
Under helgen den 22 till 24 september genomförs TCS Lidingöloppet 30, TCS Lidingöloppet 15, Rosa Bandet-loppet, TCS Lidingöruset, TCS Lidingörullet, TCS Lidingöfemman, TCS Lidingöloppet Junior & Veteran, Lidingö Skolstafett, TCS Lilla Lidingöloppet och TCS Lidingö Knattelopp.
Mer information om de olika loppen: https://www.lidingoloppet.se/sv/Site/tcs-lidingoloppshelgen/
Anmälan: https://enter.lidingoloppet.se/Web/Step1.aspx
Kontakter
Felix ÖstlundLidingöloppet, marknadsansvarig
Tel:0707143377felix.ostlund@lidingoloppet.seKrister SvenssonLidingöloppet, generalsekreterare
Tel:076-768 91 65krister.svensson@lidingoloppet.seBilder
Om Lidingöloppet
TCS Lidingöloppet är världens största terränglopp och arrangeras under den sista helgen i september varje år på Lidingö. Under helgen pågår inte mindre än 10 lika löpartävlingar med mängder av olika klasser. Det största och mest välkända loppet är TCS Lidingöloppet som är 30 km terränglöpning, med start på Koltorps Gärde och målgång på Grönsta Gärde. Lidingöloppet har arrangerats varje år sedan 1965.
Lidingöloppet är en del av En Svensk Klassiker. Under helgen arrangeras även TCS Lidingöloppet 15 som ingår i Halvklassikern och Rosa Bandet-loppet som ingår i Tjejklassikern samt Kortklassikern. Lidingöloppet ägs och arrangeras av de två idrottsföreningarna IFK Lidingö SOK och IFK Lidingö Friidrott.
Utöver Lidingöloppshelgen arrangerar Lidingöloppet även följande lopp:
-Vårmilen sista helgen i april
-Blodomloppet Stockholm, 5/10 km löpning/gång på Djurgården i mitten av juni
Följ Lidingöloppet
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidingöloppet
Wikström vann TCS Lidingöloppet på nytt banrekord28.9.2024 15:51:55 CEST | Pressmeddelande
Över 30 000 deltagare finns anmälda när det 60:e TCS Lidingöloppet avgörs på ett soligt Lidingö den här helgen. I damklassen på 30 km på lördagen segrade Carolina Wikström, Upsala IF, på nya banrekordet 1:51:36 efter en dramatisk upphämtning. Herrklassen vanns av Ebba Tulu Chala. "Trodde aldrig att det skulle gå så här bra", säger Wikström.
GUIDE: Allt du behöver veta inför TCS Lidingöloppet, 27-29 september 202418.9.2024 15:02:39 CEST | Pressmeddelande
Över 30 000 deltagare väntas komma till start när TCS Lidingöloppet avgörs den 27-29 september. Antalet löpare ser ut att öka med över 30 % mot i fjol. Den tydligaste tillväxten ser vi i de yngre åldrarna till det mest klassiska loppet 30 km. Det väntas dessutom bli ett riktigt starkt elitstartfält med många tunga namn på både dam- och herrsidan.
Lidingöloppet och Sundström Safety i samarbete för friska lungor och bättre hälsa18.9.2024 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidingöloppet, världens största terränglopp, återupptar sitt partnerskap med Sundström Safety inför årets Lidingöloppshelg. Samarbetet grundar sig i ett gemensamt engagemang för människors hälsa och välmående, med ett särskilt fokus på fysisk aktivitet och friska lungor.
Lidingöloppet och Apollo Sports skapar träningsupplevelser i världsklass16.9.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
Världens största terränglopp TCS Lidingöloppet inleder samarbete med Apollo Sports, Nordens ledande researrangör av sport- och träningsresor. Parterna kommer att skapa aktiviteter såväl före som under och efter TCS Lidingöloppshelgen 27-29 september. “Tillsammans med Apollo Sports kan vi erbjuda våra deltagare bättre förberedelser inför Lidingöloppet samt en bättre upplevelse under loppet”, säger Krister Svensson, generalsekreterare för Lidingöloppet.
Lidingöloppet och TCS förlänger värdeskapande samarbete6.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidingöloppet och TCS fortsätter sitt framgångsrika samarbete i ytterligare minst tre år. TCS är titelsponsor och teknikpartner till världens största terränglopp, vilket de har varit sedan 2016. TCS engagemang är ett led i arbetet med att främja hälsa och välmående för anställda, kunder och samhället i stort.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum