Tina Nordström tar över Godares grill-succé
Aftonbladets och Schibsteds mat-universum Godare värvar Sveriges meste tv-kock, Tina Nordström, till sommarens stora matsatsning, ”Sommargrillen”. Det är fjärde sommaren som Godare erbjuder tittarna grillrecept i världsklass men också fjärde säsongen grilltillverkaren Weber går in som sponsor av satsningen.
Godare.se skapar tillsammans med den linjära tv-kanalen Godare ett av Sveriges största mat-universum. Det är en plats som inspirerar svenska folket till vardag, fredag och fest.
Nu tar Godare-sajten och tv-kanalen nästa steg och värvar stjärnkocken Tina Nordström till sommarens stora matsatsning – ”Sommargrillen”.
– Det är fjärde sommaren vi gör grill-tv i toppklass. Att erbjuda våra tittare en stjärnkock som Tina Nordström som med sin kunskap och inspiration kommer att prägla programmet kommer att ta både grillsommaren och ”Sommargrillen” till nya höjder, säger Lena Widman, redaktionell chef för Godare.se
Grilltillverkaren Weber har funnits med som sponsor under de tre säsonger som hittills sänts och fortsätter som presentatör även av ”Sommargrillen”.
– Genom ett tydligt sponsorskap kan vi utveckla och bygga vidare på konceptet för att ge tittarna och matälskarna en ännu mer engagerande upplevelse, säger Karin Widmark, kommersiellt ansvarig på Godare.
Som ny kock är Tina Nordström en viktig del i förnyelsen av programmet, men stor vikt har också lagts vid att erbjuda tittarna mer dynamisk och inspirerande mat-tv som ska passa perfekt för sommarens grillfester. Genom Tina Nordström och ”Sommargrillen” ska Godare tillgodose publikens behov av både inspirerande recept och grilltips, men också en del underhållning.
Kevin Goy Ramos, Media Manager EMEA på Weber-Stephen Products GmbH, är entusiastisk över det förnyade presentatörsskapet av programmet.
– Vi är glada över att återigen samarbeta med Godare för att presentera 'Sommargrillen'. Med vårt gemensamma fokus på att skapa minnesvärda matupplevelser är vi övertygade om att den nya säsongen kommer att bli en succé, säger han.
"Sommargrillen" har premiär den 1 maj och sänds varje onsdag på Godare. Serien vänder sig till alla matintresserade som söker inspiration inför sommarens grillmåltider och kommer att erbjuda recept och grilltips från Tina Nordström på Godare.se.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Widmark, kommersiellt ansvarig, Godare. Telefon: 0708 626197 E-post: karin.widmark@schibsted.com.
Lena Widman, redaktionell chef Godare.se. Telefon: 070-676 23 10. E-post: lena.widman@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderKommunikationschefSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Följ Schibsted Media
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted Media
SvD och NWT Media i unikt partnerskap för fler läsare30.9.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet och tidningskoncernen NWT Media går in i ett nytt och unikt partnerskap. NWT:s digitala premiumprenumeranter får genom det nya samarbetet tillgång till SvD:s digitala paket, inklusive SvD:s uppmärksammade ljud-journalistik. Prenumerationserbjudandet lanseras den 1 oktober.
Rockbjörnens dubbelvinnare: Benjamin Ingrosso och Omar Rudberg19.9.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Benjamin Ingrosso stod tillsammans med Omar Ruberg som kvällens stora vinnare när Rockbjörnen igår kväll intog Stora scenen på Gröna Lund. För fjärde året i rad röstades Ingrosso fram som Årets manliga artist, som blev hans sjätte Rockbjörn totalt.
Disney+ ingår medieavtal med Sportbladet17.9.2024 10:09:56 CEST | Pressmeddelande
Disney+ och Sportbladet inleder ett samarbete för att ytterligare höja upplevelsen kring den kommande säsongen av UEFA Europa League och UEFA Conference League. Matcherna kommer att direktsändas exklusivt på Disney+ i Sverige från och med den 25 september. Sportbladet får därmed rätt att visa korta klipp från båda turneringarna.
SvD ökar digitala annonsintäkter – stark tillväxt för ljud17.9.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets digitala annonsaffär sticker ut med en ovanligt stark tillväxt, de digitala intäkterna ökar med nio procent. Den positiva utvecklingen förklaras av ett ökat digitalt annonslager och att format och prissättning optimerats utifrån lönsamhet och efterfrågan. Satsningen på podcast och ljud visar dessutom en fantastisk tillväxttakt.
Stark start för Hockeymorgon – i nytt format och nyförvärv5.9.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Hockeymorgon lanserades som format på Sportbladet förra året, med livesänd video och podd ett par gånger i veckan under hockeysäsongen. I höst fördjupar Sportbladet samarbetet och partnerskapet med produktionsbolaget Dobb 2.0 och vidareutvecklar konceptet inför premiären av SHL och Hockeyallsvenskan. Måndagens premiär hade 291 000 startade videoströmmar.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum