Jenny Wegner, Nora Johansson och Josefin Hermansson är i EM-semi i 3-manna

Jenny Wegner, Josefin Hermansson och Nora Johansson är klara för semifinal i bowling-EM. De vann kvalet i 3-manna på 4052 poäng. I semifinalen i Wittelsheim, Frankrike, ställs de mot Finland 2 med start idag kl 17.45.

Jenny Wegner, Nora Johansson och Josefin Hermansson är klara för EM-semifinal i 3-manna.

Josefin Hermansson, Nora Johansson och Jenny Wegner stod för en stark insats i kvalet i 3-manna. Trion fick ihop 4052 poäng i squad 2 och vann kvalet. De var endast nio poäng från Europarekord i 3-manna över 6 serier. Finland 1 blev tvåa med 3912 poäng.

Det blev en rafflande avslutning i squad 1 under eftermiddagen där Anna Andersson, Hanna Engberg och Sandra de Neergard kämpade för fullt för att nå en semifinalplats. Det räckte inte riktigt för dem och de slutade sexa i kvalet med 3838 poäng. Finland 2 blev fyra med 3877 poäng.

Hermansson, Johansson och Wegner möter just Finland 2 med Jenni Heino, Essi Pakarinen och Sanna Oksanen i semifinal med start idag kl 17.45. Finalen börjar kl 18.55.

Livestream

Jenny Wegner, Nora Johansson och Josefin Hermansson är i semifinal i 3-manna.

Alvin Kvarnström 3:a i Brunswick Madrid Challenge7.7.2024 20:26:12 CEST | Pressmeddelande

Den senaste veckan har det spelats Europatour-tävling i Madrid, då den den nionde Brunswick Madrid Challenge spelades. Ett antal svenska spelare hade tagit sig till den spanska huvudstaden, och dessutom var det många som spelade bra. Hela sex svenskar tog sig till finalspelet och bäst gick det för AIK's Alvin Kvarnström som tog sig hela vägen till finalstegen och slutade till sist 3:a. Vann gjorde spanjoren Jesus Briceno – Jag hade en bra "feeling" inför finalspelet, säger Alvin Kvarnström