Sverige jagar fler medaljer idag vid bowling-EM i Wittelsheim

Sverige har goda chanser till två medaljer idag vid bowling-EM i Wittelsheim. Blågult är på väg mot semifinal i 5-manna och Nora Johansson är i klar ledning i All Event när två serier återstår.

Sverige är på väg mot EM-semifinal i 5-manna och Nora Johansson är nära guldet i All Event. Foto: Svenska Bowlingförbundet

Sverige är på väg mot fler medaljer vid bowling-EM i Wittelsheim, Frankrike. De har fyra medaljer hittills i mästerskapet och just nu ligger de tvåa i kvalet i 5-manna när två serier återstår. Topp fyra går vidare till semifinal och har säkrat medalj.

Semifinalerna i 5-manna börjar kl 15.15 och finalen startar kl 17.00.

5-manna är också den avslutande distansen i All Event där alla kvalserier i mästerskapet räknas in. Nora Johansson är på väg mot EM-guld i All Event och leder på 5160 poäng när två serier återstår. Franziska Czech är tvåa på 5008 poäng.

Sveriges medaljer hittills i EM

Singel
Guld Nora Johansson, brons Josefin Hermansson

Dubbel
Silver - Josefin Hermansson och Nora Johansson

3-manna
Brons - Josefin Hermansson, Nora Johansson, Jenny Wegner

Resultat: https://bowlingresults.info/ewc/2024/

Livestream: https://www.youtube.com/@PaulineBlot-fp7zt

Sverige är på väg mot semifinal i 5-manna.
Nora Johansson är på väg mot EM-guld i All Event.
Nora Johansson

Maja Engberg och Nora Johansson vann VM-guld i dubbel - 3 medaljer för Sverige i U21-VM19.7.2024 07:31:45 CEST | Pressmeddelande

Nora Johansson och Maja Engberg vann igår guld i dubbel vid U21-VM i bowling. I finalen besegrade de Katelyn Abigania och Annalise O´Bryant från USA med 2-0 i serier. Sverige tar tre medaljer vid U21-VM i Incheon, Sydkorea, och efter två finalförluster tidigare under torsdagen så avslutades mästerskapet på bästa sätt för Sverige. – Det var ett väldigt efterlängtat guld, säger Nora Johansson.