Builtech Group förvärvar majoritetsandelar i Brion Group och låser därmed upp gemensam tillväxtpotential på vägen mot en marknadsledande position i Europa

Brion Group, ett ledande svenskt företag inom tekniska tjänster och installationslösningar för fastigheter, meddelar idag att de har blivit en del av Builtech Group. Förvärvet inkluderar även Nytorp Energy Group, UTK Activ El och Trafiksystem i Väst. Steget är en betydande milstolpe för Brion Group för att stärka sin marknadsposition i Sverige och accelerera sina tillväxtplaner i Norden.

Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20240708251948/sv/

© Brion Group

Transaktionen är föremål för lagstadgade godkännanden och kommer att slutföras inom de närmaste veckorna. Builtech Group kommer att ge Brion Group en strategisk fördel i att driva ytterligare expansion i Sverige och Norden. Båda företagen är främst verksamma inom B2B-segmentet och är mycket diversifierade i sina slutanvändarmarknader.

Builtech har många års erfarenhet och expertis i att etablera och integrera installationsfö- retag i en gemensam struktur.

Builtech Group har i Brion Group hittat rätt partner, som förstår branschen och är redo att investera i gemensam tillväxt i norra Europa. Integrationen påverkar inte den dagliga verk- samheten.

Anders Bådholm, VD för Brion Invest, kommenterade:

„Att samla de fyra svenska företagen under Brion Groups paraply är ett logiskt nästa steg och stärker vår marknadsposition. Att bli en del av Builtech Group kommer att hjälpa oss att expandera vår geografiska närvaro i Norden. Båda företagen är diversifie- rade inom B2B-segmentet och delar samma värderingar och visioner. Vi ser fram emot en framgångsrik framtid.“

Maurice Frhr. v. Dalwigk, VD för Builtech Group, tillägger:

„Vi är glada att välkomna Brion till Builtech Group. Som en väletablerad aktör på markna- den representerar Brion det perfekta tillskottet för att stödja vår tillväxtstrategi utanför den tysktalande marknaden. Vi talar olika språk, men vi delar samma vision – våra anställda är hjärtat i våra företag. Jag ser fram emot en framgångsrik framtid som en stark koncern.“

Bolagen inom Brion Group genererar tillsammans en omsättning på 1,5 miljarder SEK med cirka 500 anställda, vilket gör dem till en betydande på den svenska installationsmarkna- den. Genom förvärvet kommer Builtech Group att uppnå en omsättning på 6,3 miljarder SEK och 2.050 anställda.

Brions nuvarande ledning kommer att stanna kvar i företaget och fortsätta att vara aktieägare. Deras mål förblir gruppens tillväxt och framgång.

Om Brion Group

Brion Group består av ledande företag i östra, västra och södra Sverige med ett brett utbud av tjänster inom områdena värme & sanitet, ventilation och el trafiklösningar inkluderade. Brion Invest, Nytorp Energy Group, Trafiksystem Väst och UTK Activ El levererar innovation, effektivitet och högkvalitativa lösningar över flera affärssegment. Deras kombinerade expertis säkerställer omfattande och skräddarsydda lösningar för en mångsidig kundkrets. Dess decentraliserade struktur garanterar nära kundkontakter och gör dem mycket flexibla. Mer information finns på:

www.briongruppen.se

www.trafiksystem.com

www.activ-el.se

www.nytorpenergygroup.se

Om Builtech Group

Builtech Group är en snabbt växande organisation som omfattar 30 framgångsrika installationsföretag i hela den tysktalande regionen. Med totalt 1550 anställda omsätter deras företag tillsammans 4,8 miljarder SEK. Som en integrerad 360°-leverantör inom området för teknisk byggnadsutrustning (TBE) påverkar Builtech avsevärt övergången till hållbara byggnader. Gruppen förenar regionala marknadsledare under sitt paraply, vilket underlättar synergier och kunskapsöverföring. Builtech säkerställer ledarskapets succession, säkrar framtiden och utvecklingen av sina företag, och bevarar deras unika karaktär. Builtechs mission är att föra hantverket in i framtiden och framtiden in i hantverket. Som den ledande leverantören av totalinstallationer i hjärtat av Europa erbjuder Builtech omfattande lösningar inom el & byggnadsautomation, VVS, klimat & ventilation och tekniska byggnadsfasader. Mer information finns på:

www.builtech.de/en

www.builtech.de/en/media

Bilden kan laddas ner i hög upplösning här.

Se källversionen på businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240708251948/sv/

Presskontakt och förfrågningar:
E-post: anders.badholm@briongruppen.se
Telefon: +46 (0)725 94 84 38

New Esri Press Book by Jack Dangermond Explores Creating a Better Future through Modern GIS17.7.2024 20:46:00 CEST | Press release

Esri, the global leader in location intelligence, today announced the publication next month of The Power of Where: A Geographic Approach to the World's Greatest Challenges. Written by Esri president Jack Dangermond with a dedicated Esri team and numerous contributors, this important new book explores the geographic approach—a way of solving problems using spatial analysis to perceive and understand patterns ranging from wildlife migration and rising seas to urban planning and food production. According to Dangermond, sustainability begins with geography. "I believed this when we started Esri, and I'm even more convinced today," says Dangermond. "GIS [geographic information system technology] provides a platform for addressing problems, exploring alternatives, designing solutions, and sharing them in a visual way that inspires action." The Power of Where shows through maps and stories how the growing GIS community is facing humanity's big challenges, including climate change, hunger, w

Egle Therapeutics to share preclinical data for its first autoimmune disease program, EGL-003, with an oral presentation at the 2024 Promise of Interleukin-2 Therapy Meeting17.7.2024 18:00:00 CEST | Press release

Egle Therapeutics, a biotechnology company focused on advancing the next generation of regulatory T cell-focused therapies for oncology and auto-immunity, will deliver an oral presentation at The Promise of Interleukin-2 Therapy meeting taking place in Paris from September 4th to 7th, 2024. The presentation, entitled “EGL-003, a novel IL-2 mutein to selectively expand and activate regulatory T cells and improve therapeutic efficacy in autoimmune disease”, will show evidence that EGL-003, a non-targeted Fc-fused IL-2 agonist mutein, selectively binds to regulatory T cells (Treg) and induces Treg IL-2 signaling. The resulting increase of Treg frequencies was observed in vitro and in different mouse models. Accordingly, EGL-003 significantly improved clinical, macroscopic, and histological parameters in a DSS-induced colitis mouse model with expansion of tissue-resident Tregs. EGL-003 is the first drug candidate being developed for treatment of autoimmune diseases in Egle’s pipeline and h

Mouser Electronics Unlocks Game-Changing Human-Machine Interfaces in Latest Content Series17.7.2024 17:11:00 CEST | Press release

Mouser Electronics, Inc., the authorized global distributor with the newest electronic components and industrial automation products, today released the latest installment of its Empowering Innovation Together (EIT) technology series, exploring the unique attributes of human-machine interfaces (HMI) for everyday devices and industrial applications. With the evolution of HMI, engineers are blending intuitive, user-centric designs with cutting-edge technologies to introduce a host of novel capabilities. In this series, Mouser takes a deeper look at the future technological and societal impact of HMIs across our devices, cars, houses, and each other. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20240717572923/en/ Enter the world of HMI and Human Factors, where engineers and researchers delve into the psychological, physiological, and ergonomic aspects of designing interfaces for human-machine interaction to optimize user experi

LambdaTest Integrates Allure Reports with HyperExecute for Enhanced Test Reporting17.7.2024 17:00:00 CEST | Press release

LambdaTest, a leading cloud-based unified testing platform, is thrilled to announce the integration of Allure Reports with HyperExecute. This new integration aims to transform the test reporting landscape, offering a more streamlined, detailed, and visually appealing way to manage and review test results. Allure Framework is a versatile, lightweight, multi-language test reporting tool that provides a concise representation of tested functionalities through visually appealing web reports. It facilitates the easy extraction of valuable information for all stakeholders involved in the development process, enhancing collaboration and efficiency. For teams already utilizing Allure reports, the integration with HyperExecute allows for the seamless generation of consolidated Allure reports for each job. These reports are accessible through the report section of the HyperExecute dashboard, centralizing test insights and simplifying management. Additionally, HyperExecute users can enhance their