Skansen och Garbergs vinner DN Reklamcupen 2024 med varumärkesstärkande kampanj
Skansen och Garbergs har utsetts till vinnare av DN Reklamcupen 2024. Kampanjen hyllas för sin förmåga att stärka Skansens varumärke genom att inkludera flera viktiga aspekter som familjevänlighet och biologisk mångfald.
DN Reklamcupen har under sommaren genomförts för 21: året i rad med totalt 32 deltagande bidrag. I finalen möttes Skansen tillsammans med Garbergs och och ST1 tillsammans med Garbergs. En enig jury utsåg Skansen tillsammans med Garbergs till vinnare.
– Idéen löser en ”riktig kundbrief” som är större än bara ett enskilt tävlingsbidrag. Det är en stor idé i ett kondenserat format som bygger varumärket Skansen på ett eminent sätt genom att lyckas få in flera olika parametrar. Bland dem att de finns till för familjer, att man kan gå dit tillsammans och att Skansen bland annat bidrar till överlevnaden av den biologiska mångfalden, säger Jenny Kaiser, juryordförande och vd på Åkestam Holst NoA.
Hon menar att Skansen och Garbergs tagit fram en kampanjidé som är väldigt starkt visuellt utformad och med hög hantverkshöjd. Det är något som dock många andra bidrag i årets tävling också hade.
– Efter att grundomgången var genomförd kunde vi alla i juryn konstatera att årets tävlingsbidrag genomgående har varit mer visuellt drivna, till skillnad från de senaste årens mer copy-drivna bidrag. Det tycker vi är extra kul.
Bidragen i årets DN Reklamcupen har alla hållit en väldigt hög nivå, menar Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News.
– Den kreativa kraften i reklambranschen lever i allra högsta grad och det finns många kunder där ute som vågar köpa kreativa idéer med högt underhållningsvärde och som är emotionellt drivande. Det bådar gott för reklambranschens fortsatta utveckling. Likaså är det glädjande att så många fortsätter att vara kreativa och hittar på nya spännande sätt att uttrycka sig i print.
Juryn i DN Reklamcupen 2024
Jenny Kaiser, VD Åkestam Holst NoA (ordförande)
Silla Levin, Chief Creative Officer ARC + Kurppa Hosk Communications
Ebba Grenninger, Creative Director och Vice VD Jung Relations
Johanna Hoffman-Bang, Creative Ape Creative Club
Anna Qvennerstedt, Independent Creative
Jenny Hagblom, Independent brand & Marketing Consultant
Mehrnaz Bejne, VD Garbergs
Josephine Wallin Ankarstrand, Creative Director Nord DDB
Filippa Wijkström, Head of Sales Bonnier News
Kontakter
Jenny KaiserJuryordförandeDN Reklamcupen 2024
jenny.kaiser@akestamholst.sePaul BrandenfeldtFörsäljningsdirektörBonnier News
Tel:072-588 25 91paul.brandenfeldt@bonniernews.seBilder
Med över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.
Följ Bonnier News
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Bonnier News
Marieberg Medias styrelse har för avsikt att avveckla verksamheten10.9.2024 10:35:00 CEST | Pressmeddelande
Marieberg Medias styrelse har för avsikt att avveckla verksamheten då man inte ser förutsättningar för att över tid vända en vikande efterfrågan och nå lönsamhet. – Vår bedömning är att vi inte längre har förutsättningar för att driva en hållbar affär, säger Paulina Holm, styrelseordförande i Marieberg Media.
Evalisa Wallin ny programledare och producent för succépodden Krimstad3.9.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Efter en succéartad premiärsäsong drar Bonnier News Locals podd Krimstad nu igång med en ny säsong. Ny programledare och producent är Evalisa Wallin med bakgrund från bland annat produktionsbolaget Third ear studio.
HSS Media Ab byter namn till Bonnier News29.8.2024 13:45:00 CEST | Pressmeddelande
Bonnier News byter namn på HSS Media till Bonnier News Finland Ab och samlar samtidigt tjänstemän från både HSS Media och Hufvudstadsbladet i bolaget, som i vardagen kommer att kallas Bonnier News. Hufvudstadsbladets journalister är fortsatt anställda i Hufvudstadsbladet Ab. Förändringen har inga publicistiska konsekvenser.
Bonnier News planerar ny struktur för ökad tillväxt27.8.2024 16:45:03 CEST | Pressmeddelande
Som ett led i Bonnier News strategiska utveckling inleds nu arbetet med en ny organisatorisk struktur i syfte att accelerera koncernens transformation med fokus på en förenklad struktur.
Bonnier News Local planerar för automatiserad redigering av ytterligare 13 titlar20.8.2024 15:45:00 CEST | Pressmeddelande
Bonnier News Local har inlett förhandlingar om att med start 30 september införa automatiserad redigering av ytterligare 13 av koncernens tidningar. Det efter att under våren ha infört automatiserad redigering av 24 titlar med mycket lyckat resultat.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum