Skansen och Garbergs vinner DN Reklamcupen 2024 med varumärkesstärkande kampanj
Skansen och Garbergs har utsetts till vinnare av DN Reklamcupen 2024. Kampanjen hyllas för sin förmåga att stärka Skansens varumärke genom att inkludera flera viktiga aspekter som familjevänlighet och biologisk mångfald.

DN Reklamcupen har under sommaren genomförts för 21: året i rad med totalt 32 deltagande bidrag. I finalen möttes Skansen tillsammans med Garbergs och och ST1 tillsammans med Garbergs. En enig jury utsåg Skansen tillsammans med Garbergs till vinnare.
– Idéen löser en ”riktig kundbrief” som är större än bara ett enskilt tävlingsbidrag. Det är en stor idé i ett kondenserat format som bygger varumärket Skansen på ett eminent sätt genom att lyckas få in flera olika parametrar. Bland dem att de finns till för familjer, att man kan gå dit tillsammans och att Skansen bland annat bidrar till överlevnaden av den biologiska mångfalden, säger Jenny Kaiser, juryordförande och vd på Åkestam Holst NoA.
Hon menar att Skansen och Garbergs tagit fram en kampanjidé som är väldigt starkt visuellt utformad och med hög hantverkshöjd. Det är något som dock många andra bidrag i årets tävling också hade.
– Efter att grundomgången var genomförd kunde vi alla i juryn konstatera att årets tävlingsbidrag genomgående har varit mer visuellt drivna, till skillnad från de senaste årens mer copy-drivna bidrag. Det tycker vi är extra kul.
Bidragen i årets DN Reklamcupen har alla hållit en väldigt hög nivå, menar Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News.
– Den kreativa kraften i reklambranschen lever i allra högsta grad och det finns många kunder där ute som vågar köpa kreativa idéer med högt underhållningsvärde och som är emotionellt drivande. Det bådar gott för reklambranschens fortsatta utveckling. Likaså är det glädjande att så många fortsätter att vara kreativa och hittar på nya spännande sätt att uttrycka sig i print.
Juryn i DN Reklamcupen 2024
Jenny Kaiser, VD Åkestam Holst NoA (ordförande)
Silla Levin, Chief Creative Officer ARC + Kurppa Hosk Communications
Ebba Grenninger, Creative Director och Vice VD Jung Relations
Johanna Hoffman-Bang, Creative Ape Creative Club
Anna Qvennerstedt, Independent Creative
Jenny Hagblom, Independent brand & Marketing Consultant
Mehrnaz Bejne, VD Garbergs
Josephine Wallin Ankarstrand, Creative Director Nord DDB
Filippa Wijkström, Head of Sales Bonnier News
Kontakter
Jenny KaiserJuryordförandeDN Reklamcupen 2024
jenny.kaiser@akestamholst.sePaul BrandenfeldtFörsäljningsdirektörBonnier News
Tel:072-588 25 91paul.brandenfeldt@bonniernews.seBilder
Med över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.
Följ Bonnier News
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Bonnier News
Bonnier News integrerar ny +Allt-yta på sina lokala sajter19.5.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Bonnier News gör det ännu enklare för sina 800 000 +Allt-prenumeranter att hitta relevant innehåll. Från och med nu kan de hitta artiklar från andra titlar de har tillgång till genom +Allt – direkt på sin lokala sajt.
Nytt digitalt rekord för Bonnier News Local16.5.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Bonnier News Local har passerat 300 000 digitala prenumerationer. Det bundlade prenumerationspaketet +Allt är en förklaring till framgången. – Framförallt är det ett resultat av hårt arbete på våra redaktioner, säger Pia Rehnquist, affärsområdeschef.
Katarina Ekspong ny chefredaktör på Länstidningen i Södertälje13.5.2025 11:35:00 CEST | Pressmeddelande
Katarina Ekspong blir Länstidningen i Södertäljes nya chefredaktör och utgivare. Hon tillträder i september och lämnar då Gefle Dagblad, där hon varit chefredaktör sedan 2019. – Jag lockas av att arbeta med god journalistik i ett riktigt spännande och händelserikt område i Sverige, säger hon.
Bonnier News avyttrar Vi i Villa – CAPE Media ny ägare24.4.2025 14:30:00 CEST | Pressmeddelande
Bonnier News avyttrar Vi i Villa, Sveriges ledande villamagasin. Ny ägare blir CAPE Media, som sedan 2013 har ansvarat för delar av magasinets annonsförsäljning.
Förändrad utgivningstakt för Ljusnan, Ljusdals-Posten och Hudiksvalls Tidning24.4.2025 09:05:00 CEST | Pressmeddelande
Tre av Bonnier News Locals tidningar i Hälsingland – Ljusnan, Ljusdals-Posten och Hudiksvalls Tidning – minskar utgivningstakten från fyra till tre dagar per vecka. Förändringen, som träder i kraft den 1 november, görs för att säkerställa en hållbar utgivning av papperstidningen över tid. Därmed får alla tidningar i Hälsingland samma utgivningsdagar.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum