Evalisa Wallin ny programledare och producent för succépodden Krimstad
Efter en succéartad premiärsäsong drar Bonnier News Locals podd Krimstad nu igång med en ny säsong. Ny programledare och producent är Evalisa Wallin med bakgrund från bland annat produktionsbolaget Third ear studio.
Krimstad, som är ett samarbete mellan Bonnier News Locals olika lokaltidningsredaktioner, har sedan premiären i april lockat upp mot 90 000 lyssnare per vecka. Den nära relationen mellan redaktionerna som följt de kriminalfall som tas upp och en central produktion, har visat sig vara ett framgångsrecept.
– Serien Krimstad visar på kraften i lokaljournalistiken. Med hjälp av redaktionerna kommer vi nära de dramatiska berättelserna på respektive ort och i kombination med Bonnier News centrala kompetens inom podd och marknadsföring, har vi skapat en spännande poddserie som tagit lyssnarna med storm, säger Anna-Clara Welander, chef redaktionell verksamhet, Bonnier News Local.
När en ny säsong nu har premiär får Krimstad förstärkning i form av den mycket erfarna kriminaljournalisten och poddproducenten Evalisa Wallin, som tar över som både programledare och producent. Hon kommer närmast från produktionsbolaget Third ear studio där hon arbetat med Spår och även startat den nya podden “Fupar och fall”. Hon var också med och startade P3Krim tillsammans med Tredje statsmakten.
– Det är ett spännande uppdrag att berätta starka historier från hela landet i samarbete med Bonnier News Locals redaktioner. Min förhoppning är att än mer etablera Krimstad som krimdokumentärpodd, och även hitta nyheter i fallen vi tar oss an.
Den nya säsongen av Krimstad har premiär tisdag den 10 september.
Medverkande redaktioner är: Sundsvalls Tidning, Södra Dalarnes Tidning, Nerikes Allehanda, Tidningen Ångermanland, Jönköpings-Posten, Blekinge Läns tidning och Helsingborgs Dagblad
Kontakter
Anna-Clara WelanderChef redaktionell verksamhetBonnier News Local
Tel:070-538 35 42anna-clara.welander@bonniernews.seEvalisa WallinProducent och programledareKrimstad
Tel:070-432 47 85evalisa.wallin@bonniernews.seMed över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.
Följ Bonnier News
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Bonnier News
Marieberg Medias styrelse har för avsikt att avveckla verksamheten10.9.2024 10:35:00 CEST | Pressmeddelande
Marieberg Medias styrelse har för avsikt att avveckla verksamheten då man inte ser förutsättningar för att över tid vända en vikande efterfrågan och nå lönsamhet. – Vår bedömning är att vi inte längre har förutsättningar för att driva en hållbar affär, säger Paulina Holm, styrelseordförande i Marieberg Media.
HSS Media Ab byter namn till Bonnier News29.8.2024 13:45:00 CEST | Pressmeddelande
Bonnier News byter namn på HSS Media till Bonnier News Finland Ab och samlar samtidigt tjänstemän från både HSS Media och Hufvudstadsbladet i bolaget, som i vardagen kommer att kallas Bonnier News. Hufvudstadsbladets journalister är fortsatt anställda i Hufvudstadsbladet Ab. Förändringen har inga publicistiska konsekvenser.
Bonnier News planerar ny struktur för ökad tillväxt27.8.2024 16:45:03 CEST | Pressmeddelande
Som ett led i Bonnier News strategiska utveckling inleds nu arbetet med en ny organisatorisk struktur i syfte att accelerera koncernens transformation med fokus på en förenklad struktur.
Bonnier News Local planerar för automatiserad redigering av ytterligare 13 titlar20.8.2024 15:45:00 CEST | Pressmeddelande
Bonnier News Local har inlett förhandlingar om att med start 30 september införa automatiserad redigering av ytterligare 13 av koncernens tidningar. Det efter att under våren ha infört automatiserad redigering av 24 titlar med mycket lyckat resultat.
Skansen och Garbergs vinner DN Reklamcupen 2024 med varumärkesstärkande kampanj19.8.2024 16:05:00 CEST | Pressmeddelande
Skansen och Garbergs har utsetts till vinnare av DN Reklamcupen 2024. Kampanjen hyllas för sin förmåga att stärka Skansens varumärke genom att inkludera flera viktiga aspekter som familjevänlighet och biologisk mångfald.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum