Lidl officiell partner till UEFA Europa League och UEFA Conference League
Lidl kan i dag stolt presentera sitt senaste fotbollssamarbete som officiell partner till UEFA Europa League™ och UEFA Conference League™ för 2024–2027.
Idrott är en viktig del av Lidls långsiktiga engagemang för hälsa och hälsosam kost. Som livsmedelsaktör vet vi hur viktig näring är för hälsan, men vi vet också att en hälsosam livsstil innefattar motion. Genom det nya partnerskapet med de internationellt uppmärksammade fotbollsturneringarna vill Lidl uppmuntra så många kunder som möjligt till en aktiv livsstil. Som officiell ”Fresh fruit partner” till turneringarna kommer Lidl att fortsätta att inspirera nuvarande och framtida fans under mottot "We're on your team".
Lidl kommer att vara med fansen genom hela turneringen – från TV-reklam till stadionplaceringar och kommersiella displayer – för att främja en aktiv livsstil. Från att göra hälsosam och färsk mat till låga priser lättillgänglig till att föra fansen närmare de största fotbollsturneringarna i Europa, är Lidl vid supportrarnas sida.
Lidl Kids Team över hela Europa
Genom det nya partnerskapet kommer Lidl att ta sitt unika Lidl Kids Team till alla 30 europeiska Lidl-länder. Lidl Kids Team är en exklusiv aktivering som har skapats i samarbete med UEFA där 22 572 barn i åldrarna sex till tio år kommer att få bli officiell spelarmaskot under en av turneringarnas matcher. Lidl kommer att fortsätta att ge tillbaka till sina kunder och anställda genom att ge dem möjlighet att vinna biljetter till matcher så att de kan inspireras till att bli aktiva hemma, och framför allt ge alla möjlighet att uppleva livefotboll och sport på elitnivå.
Genom att erbjuda olika upplevelser, som den unika chansen att vara en del av Lidl Kids Team, vill Lidl inspirera barn i hela Europa att bli aktiva. En hälsosam livsstil och medvetna matvanor som grundläggs tidigt i barndomen minskar risken för kostrelaterade sjukdomar i vuxen ålder. Lidl fortsätter att fokusera på att främja hälsa för och till barn (till exempel genom sina särskilda riktlinjer för marknadsföring till barn).
Lidl var det mest synliga varumärket vid UEFA EURO 2024™
I samband med UEFA EURO 2024™-partnerskapet var Lidl den mest synliga varumärkespartnern under hela turneringen, enligt undersökningar från YouGov.
-Vi är stolta över att kunna lägga till UEFA Europa League och UEFA Conference League till vår breda lista av sportpartners. Som företag är vi nära knutna till Europa: Lidl föddes för 51 år sedan i hjärtat av Europa och finns nu i över 30 länder. På Lidl är våra grundläggande övertygelser kopplade till vår internationella CSR-strategi, och därför är internationellt samarbete grundläggande, säger Dr. Jennifer Cords, Senior Vice President för Corporate Affairs på Lidl International.
-Vi är glada över att kunna bygga vidare på vårt framgångsrika partnerskap med Lidl under UEFA EURO 2024 i sommar när vi välkomnar dem som officiell global sponsor av UEFA Europa League och UEFA Conference League. Lidl är en av de ledande dagligvarukedjorna i Europa, med en betydande internationell närvaro, och vi är glada över att arbeta tillsammans för att ge den europeiska fotbollens dynamik och livskraft till ännu fler fans. Tillsammans ser vi fram emot att skapa en positiv social påverkan genom fotbollens kraft, säger Guy-Laurent Epstein, Marketing Director på UEFA.
Nyckelord
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl stärker sitt klimatåtagande: Nettonoll till 20503.10.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl har antagit målet om nettonollutsläpp senast 2050, baserat på nya ambitiösa klimatmål i leverantörskedjan. Lidl intensifierar därmed återigen sitt engagemang för hållbara affärsmetoder och en minskad klimatpåverkan som en del av sin internationella hållbarhetsstrategi. Internationellt har Lidl redan åstadkommit betydande minskningar av växthusgasutsläppen med totalt 52 procent genom sitt arbete med scope 1 och scope 2, jämfört med 2019.
Lidl ny namnsponsor till Damkronornas hemmaturnering27.9.2024 11:00:32 CEST | Pressmeddelande
Svenska Ishockeyförbundet och Lidl kan idag presentera den första upplagan av Lidl Hockey Games, en årligen återkommande hemmaturnering som ingår i Women’s Euro Hockey Tour. Första upplagan spelas i Södertälje, 6–9 november 2024.
Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion10.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Alltsedan Lidl Sverige lanserade Matriket som en del av sitt sortiment har Matriket utvecklats till det bredaste varumärket med enbart Från Sverige-märkta produkter. Nu tar Lidl tillsammans med LRF ytterligare steg för att stimulera produktionen av svenska livsmedel och öka självförsörjningsgraden genom att göra det enkelt för konsumenter att välja svenskt, samtidigt som Lidl tar nya steg för att öka svensk livsmedelsexport.
Ge 10 kr till Barncancerfonden när du handlar hos Lidl2.9.2024 09:01:49 CEST | Pressmeddelande
För tredje året i rad deltar Lidl Sverige i Barncancerfondens kampanj Ge 10 kronor. Från och med den 1 september kan Lidl Sveriges kunder välja att donera 10 kronor vid kassan. Initiativet är en del av det långsiktiga samarbetet mellan Lidl Sverige och Barncancerfonden.
Lidl bygger nytt på attraktiv handelsplats i Strömstad29.8.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
I höst byggs Lidls första svenska metropolbutik i Strömstad. Konceptet med parkering på markplan och försäljningsyta ovanför är väletablerad i Europa och är ett effektivt sätt att nyttja mindre ytor. – Tack vare en flexibel konstruktion finns möjlighet att bygga i flera våningsplan som också genererar yta till parkering för våra kunder, säger Christoffer Wennergren, fastighetschef på Lidl.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum