Lidl Sverige

Lidl Sverige återkallar chokladkalender på grund av smakavvikelser

Dela

Lidl Sverige återkallar chokladkalender (med tre olika motiv) på grund av smakavvikelser, eftersom produkten inte lever upp till Lidls kvalitetskrav.

Samtliga berörda produkter är bortplockade ur butik och vi uppmanar alla kunder som köpt varan att inte konsumera produkten, utan i stället returnera den till närmaste Lidl-butik. Kunderna får pengarna tillbaka, även utan uppvisande av kassakvitto. Produkten har sålts i Lidl Sveriges butiker.

Återkallandet berör produkten:
Artikel: chokladkalender
Leverantör: Millano sp.z o.o.S.K.A.
Förpackningsstorlek: 75g
Bäst-före-datum: alla

Lidl Sverige beklagar och ser allvarligt på det inträffade. Vi utreder ärendet tillsammans med märkesleverantören för att liknande inte ska kunna ske igen.

För mer information

För kunder: Lidl Sveriges hjälpsamma kundtjänst, telefon 020-190 80 70 (öppet helgfria vardagar mellan 08:00 och 19:00) eller via https://kundportal.lidl.se/.
För journalister: Lidl Sveriges presstjänst, 08-5555 7195 och epost: press@lidl.se

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige halvvägs mot målet om mindre socker och salt15.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Senast 2025 ska Lidl Sverige ha minskat socker- och salthalten i egna märkesvaror med 20 procent, jämfört med 2015. Nu är livsmedelskedjan halvvägs mot målet. – Vi vet att minskat socker- och saltintag är viktigt för att främja folkhälsan, och därför vill vi erbjuda konsumenterna det bästa sortimentet för en hälsosam livsstil, säger Mia Brodén Borgvall, kvalitetschef på Lidl Sverige.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye