Astara Sweden

Jeep® avslöjar sin Super Bowl-reklamfilm med Harrison Ford

Dela
  • Harrison Ford gör en överraskande medverkan i ny reklamfilm från ikoniska Jeep®.
  • Reklamfilmen "Owner’s Manual" med Harrison Ford visades under Super Bowl 2025
  • Den två minuter långa filmen "Owner’s Manual" är regisserad av Oscarsnominerade James Mangold ("A Complete Unknown", "Ford v Ferrari", "Indiana Jones and the Dial of Destiny", "The Wolverine") och producerad av Minted Content i samarbete med Stellantis.
  • Reklamfilmen tar inspiration från Stellantis egen legendariska strategi och följer traditionen från Chrysler-märkets Emmy®-belönade "Born of Fire"
  • "Owner’s Manual", ett manifest för Jeep-ägare och påminner förare om att de har friheten att välja det som gör dem lyckliga
  • Filmen innehåller även ett originalsoundtrack, "Go Anywhere", skrivet och framfört av Sony Music Publishing-artisten Nathaniel Murphy specifikt för Jeep-filmen.
Harrison Ford med Jeep Wrangler 4Xe
Harrison Ford med Jeep Wrangler 4Xe

Skådespelaren Harrison Ford var huvudpersonen i den episka Big Game-reklamfilmen på söndagskvällen den 9 februari under Super Bowl 2025. Reklamfilmen, som hölls hemlig fram till sin premiär under sändningen, presenterade Ford i den filmen "Owner's Manual".

Den två minuter långa filmen "Owner’s Manual" regisserades av den Oscarsnominerade James Mangold ("A Complete Unknown", "Ford v Ferrari", "Indiana Jones and the Dial of Destiny", "The Wolverine").

"Owner’s Manual" producerades av Minted Content i samarbete med Stellantis och sammanförde Harrison Ford, James Mangold och Olivier Francois, Stellantis globala marknadschef och medlem i Advertising Hall of Fame, för att skapa en film som utmärker sig genom sin intima och reflekterande berättelse.

I filmen talar Harrison Ford om att trots livets oändliga möjligheter har människor, till skillnad från bilar, ingen ägarmanual som vägleder deras beslut, så de bör välja det som gör dem lyckliga.

Ford säger i filmen: "Välj det som gör dig lycklig. Mina vänner, min familj, mitt arbete gör mig lycklig. Den här Jeepen (Wrangler 4xe) gör mig lycklig... även om mitt namn är Ford. Det är min ägarmanual. Ge dig ut. Skriv din egen."

”Tillsammans med Harrison Ford och den Oscarsnominerade regissören James Mangold har vi arbetat mycket nära varandra för att skapa en intim film som sticker ut genom sin lugna ton, vilket är raka motsatsen till vad tittarna brukar förvänta sig av "Big Game"-reklamfilmerna, men är i linje med många av våra tidigare filmer för detta evenemang genom åren,” säger Olivier Francois, global marknadschef för Stellantis. ”Jeep-varumärkets etos handlar om frihet, äventyr och passion – född i USA men igenkänt runt om i världen. Och medan vår 84-åriga historia fortsätter att utvecklas, vill vi också påminna våra Jeep 4x4-ägare om att när de ger sig ut på de äventyr som vårt varumärke är så starkt förknippat med, kommer det alltid att finnas en Jeep för alla.”

Harrison Ford kommenterade samarbetet med Jeep: "Jag sa 'ja' till att göra denna reklam på grund av manuset. Det är en mycket rak kommunikation om livet och avslutas med att man sätter sig i en Jeep, det är kroken. Det krävde inte att jag presenterade mig själv igen eller pekade på att jag har gjort många olika saker i livet. Det är bara ett stillsamt samtal från någon som delar en tanke. Jag älskade hur det utvecklades."

För ett längre pressmeddelande på engelska, läs mer här

Kontakter

Bilder

Länkar

Om Astara: The Open Mobility Company 

Vi är ett av världens ledande mobilitetsföretag (Företaget för öppen mobilitet) med ett förhållningssätt från människa till människa och ett engagemang för hållbarhet. Med en omsättning på över 5 miljarder euro 2022, erbjuder astara lösningar för personlig mobilitet, med alternativ för varje användares olika behov beroende på mognadsgraden på varje marknad, inklusive ägande, abonnemang och bildelning. Ett ekosystem för mobilitet, med stöd av data intelligens och Astara-plattformen. Allt detta är tack vare astaras mångsidiga team, med mer än 50 nationaliteter, i 19 länder och 3 kontinenter: Europa, LATAM och Sydostasien. För mer information om astara, besök: www.astara.com

Om Astara Northern Europe: 

Astara Northern Europe är en del av den globala Astara-gruppen. Vi är verksamma i Norden och Baltikum i tre olika länder: Finland, Sverige och Estland. I Finland representerar Astara varumärkena Kia och Mitsubishi. I Sverige arbetar Astara som importör av märkena Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional och Jeep. I Estland är det Astara som ansvarar för Mitsubishis eftermarknadsförsäljning.

Följ Astara Sweden

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Astara Sweden

Cecilie Therese Pedersen utses till ny Country Director för Astara Sweden7.1.2025 10:04:35 CET | Pressmeddelande

Astara Sweden välkomnar Cecilie Therese Pedersen som ny Country Director. Med över 20 års erfarenhet inom fordonsindustrin, och en gedigen karriär på Nissan Motor Corporation, tar Cecilie med sig ett omfattande kunnande och en imponerande meritlista. I sin nya roll rapporterar Cecilie till Miska Tammelin, Managing Director för Astara Northern Europe. Cecilie har under de senaste fyra åren haft rollen som Country Director för Nissan Sverige, där hon lett genomgripande förändringar som inkluderar implementering av en ny agenturmodell, omstrukturering av återförsäljarnätverket, samt arbete med att stärka jämställdhet inom ledarskap och organisation. Hon har även varit drivande i förändringsarbeten på både europeisk och global nivå. Med sin breda internationella erfarenhet och sin förmåga att skapa starka team och hållbara strategier kommer Cecilie att bidra till att stärka Astaras position på den svenska marknaden och leda varumärkena Abarth, Alfa Romeo, Fiat och Jeep mot nya framgångar.

Alfa Romeo 33 Stradale testas på Nardò-banan25.11.2024 11:08:55 CET | Pressmeddelande

Ingenjörsteamet hos Alfa Romeo har nyligen avslutat en intensiv testsession med "00-prototypen" av den nya Alfa Romeo 33 Stradale på Nardò-banan. På den legendariska Nardò Ring säkerställdes projektets prestandamål, inklusive en topphastighet på 333 km/h. De dynamiska testerna bekräftade hur enkelt föraren kommer i perfekt harmoni med bilen och kan njuta av dess kraft, smidighet och det karakteristiska Alfa Romeo-ljudet. Leveransen av den första serieproducerade 33 Stradale till en av de 33 lyckliga internationella kunderna har bekräftats till december. Se den spännande videon från de dynamiska testerna vid Nardò Technical Center här.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye