Jönköpings kommun

Nytt användaravtal i Epark

Dela

Jönköpings kommun har uppmärksammat att parkeringsappen Epark har uppdaterat sina användarvillkor från och med den 1 februari. För att fortsatt slippa tilläggsavgifter behöver användare verifiera sitt konto och acceptera de nya villkoren.

Johner

Enligt Epark har information skickats ut via meddelanden och notifikation i appen. Om ett konto inte verifieras omvandlas det automatiskt till ett oregistrerat konto, vilket innebär att extra avgifter, som exempelvis en expressavgift, kan tillkomma vid parkering.

– Vi har fått in frågor från användare som upptäckt nya tilläggsavgifter men inte fått någon information om ändringarna i appen. Vi har därför en pågående dialog med leverantören för att tydliggöra detta och informera fler användare. Om du har frågor eller synpunkter om tjänsten Epark så är det viktigt att du vänder dig till deras kundtjänst direkt där du kan få hjälp med verifieringen, säger Anders Holt-Busk, verksamhetschef i Jönköpings kommun.

Nyckelord

Kontakter

Anders Holt-Busk
Verksamhetschef Parkeringsverksamheten
tel. 036 – 10 25 12
anders.holt-busk@jonkoping.se

Jönköpings kommun

I Jönköpings kommun arbetar omkring 13 000 medarbetare för att ge våra drygt 147 000 invånare välfärd och service av hög kvalitet. Läs mer om våra verksamheter på kommunens webbplats.

Följ Jönköpings kommun

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Jönköpings kommun

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye