Schibsted Brand Studio prisas internationellt – vinner flera medaljer på Native Advertising Awards
Schibsted Brand Studio tog hem flera tunga vinster i Native Advertising Awards 2025 – världens största tävling inom native advertising, som avgjordes i London igår kväll.

Med totalt elva nomineringar var Schibsted Brand Studio en av tävlingens mest uppmärksammade aktörer, och nu står det klart att byrån tar hem flera tunga internationella priser, bland annat i kategorierna “Best Podcast” och “Best Design”.
Dessutom vann byrån en silvermedalj i prestigefyllda kategorin “Studio of The Year”.
– Fantastiskt glädjande – och ett kvitto på att vi skapar innehåll i världsklass, både kreativt och strategiskt. Vi konkurrerar med de bästa – och vinner. Det säger mycket om styrkan i teamet och vårt sätt att jobba, säger Max Schüler, ansvarig för Schibsted Brand Studio.
Här är kampanjerna som prisades:
Studio of the Year (över 20 medarbetare): Schibsted Brand Studio – Silvermedalj
-
Best IT & Tech Program: “Is Gemini the Future of Tourism” för Google, publicerad på Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Omni – Guldmedalj
-
Best Design: “The Swedish Sin” för Sinful Group, publicerad på Aftonbladet – Silvermedalj
-
Best Serie of Sponsored Articles: "The Swedish Sin" för Sinful Group, publicerad på Aftonbladet – Silvermedalj
-
Best Podcast: "Animal Life" för FirstVet, publicerad på Aftonbladet – Silvermedalj
Prisregnet stärker Schibsted Brand Studios position som en av världens ledande aktörer inom content marketing.
– Vi är mer motiverade än någonsin att fortsätta leda utvecklingen av content marketing och native advertising – i Sverige och internationellt. Det gör vi i nära samarbete med våra kunder och med kraften från hela Schibsteds samlade expertis i ryggen, säger Max Schüler.
FAKTA:
Native Advertising Awards är ett årligt återkommande evenemang som uppmärksammar och belönar bidrag från content marketing-byråer och mediehus över hela världen. Årets gala hölls under Native Advertising Days – ett globalt branschevent som i år ägde rum i London. https://www.nativeadvertisinginstitute.com/
Schibsted Brand Studio är en content marketing-byrå som hjälper företag och varumärken att nå och engagera sina målgrupper genom skräddarsydda native-lösningar i text, ljud och video. Innehållet distribueras via Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni, Klart och tv.nu. https://brandstudio.schibsted.se/
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Max Schüler, Director Brand Studio. Telefon: 070-634 10 71. E-post: max.schuler@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunications ManagerSchibsted, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Mediekoncernen Schibsted har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni, E24 och Podme.
Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktionella medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens.
Våra 2700 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter.
Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Aftonbladet storsatsar: Rohwedder och Cantwell i nya politiska roller10.6.2025 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Inför riksdagsvalet nästa år förstärker Aftonbladet sin politiska bevakning. My Rohwedder kommer att vara inrikespolitisk kommentator i en ny satsning på video och unga. Målet: att nå ut till en yngre publik och göra politik begriplig, engagerande och relevant. Samtidigt kommer Oisin Cantwell att kliva in som inrikespolitisk kommentator med fokus på text.
Linnea Henriksson och Emil Hansius leder Rockbjörnen från Gröna Lund22.5.2025 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Artisten Linnea Henriksson och Youtube-profilen Emil Hansius leder årets Rockbjörnen från Gröna Lunds stora scen. I år får Rockbjörnen också ett eget intervjuprogram, ”I logen”, där Linnea Henriksson möter artistkollegor för samtal om passionen till musiken, drömmar och vad de inte kan vara utan i logen.
”Det händer något som kullkastar precis allt”20.5.2025 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Kändisen och entreprenören Per Holknekt stämde spelbolaget som tjänat pengar på hans missbruk. I SvD:s nya poddserie skildras den turbulenta rättsprocessen – som slutar med en oväntad vändning.
Podme lanserar ljudböcker i Sverige och Finland15.5.2025 09:38:30 CEST | Pressmeddelande
Podme breddar sitt ljudutbud och inkluderar ljudböcker, med lansering i Sverige och Finland i slutet av juni. Satsningen är ett strategiskt och kunddrivet steg som bygger vidare på Podmes redan starka position inom premiumpoddar, och är ett resultat av det stora intresse som visats från varumärkets över 350 000 betalande abonnenter.
Podme announces audiobook launch in Sweden and Finland15.5.2025 09:38:30 CEST | Press Release
Podme is expanding its audio offering to include audiobooks, launching in Sweden and Finland at the end of June. The move is a strategic and customer-driven step that builds on Podme’s existing strengths in premium audio and comes in direct response to strong interest from the brand’s more than 350,000 paying subscribers.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum