Lidl Sverige

Nu öppnar Lidl nytt i Upplands-Bro

Dela

I dag öppnar Lidl sin andra butik i Upplands-Bro. Den blir ett välkommet tillskott till den nya handelsplatsen Bro Handel.

Butiken som slog upp portarna klockan 08:00 i morse har ett strategiskt attraktivt läge längs med E18.

–  Vi är stolta över att bli en del av populära Bro Handel och ser fram emot att göra prisvärd mat tillgänglig för fler. Butiken blir ett fint komplement till våra befintliga butiker i Kungsängen och Bålsta, säger Christian Sjöström, fastighetschef på Lidl Sverige.

Lidl Sveriges långsiktiga mål är att ha 300 butiker runt om i landet. Nuvarande etableringstakt ligger på cirka sju nya butiker per år, och med dagens nyöppning finns 208 Lidl-butiker i Sverige.

Läget är den enskilt viktigaste faktorn vid nyetableringar för Lidls Sverige, som är intresserade av alla typer av fastigheter i attraktiva handelslägen. I Upplands-Bro hyr dagligvarukedjan lokalen.

Etableringen innebär att Lidl Sverige stärker sin närvaro i nordvästra Stockholm och skapar ett 20-tal nya arbetstillfällen.

Kontakter

Bilder

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 208 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.

Lidls ketchup kammar hem förstaplatsen – smakvinnare i TV4 Nyhetsmorgon23.10.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Ketchup har varit en självklar del i svenskarnas måltider i över 100 år – från grillkvällar till vardagsfavoriter som korv och bröd. Nu har Lidls ketchup från Kania utsetts till bäst i test i TV4 Nyhetsmorgons smaktest. Med 3,5 av 5 solar i betyg och lovord för sin söta och kryddiga smak, blev den en klar favorit hos smakjuryn – med omdömet: "Så här tycker jag att en ketchup ska smaka."

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye