Så bygger Einar Mattsson förtroende och trygghet med sin kundservice
Det sjuder av aktivitet på Einar Mattssons Servicecenter på Rosenlundsgatan. Här växlar medarbetarna mellan samtal, mejl och att hjälpa kollegor för att göra vardagen smidigare för kunder, hyresgäster och medarbetare. Många vänder sig till teamet för hjälp med pågående ärenden eller andra frågor.

En hög servicenivå är viktig för ett fastighetsbolag som hyr ut, förvaltar och bygger bostäder. Det skapar förtroende och bidrar till trygghet och trivsel både för boende och medarbetare. Einar Mattsson erbjuder flera olika sätt att ta kontakt, beroende på vad ärendet gäller. För många är Servicecenter den första kontaktytan, vilket gör avdelningen till ansiktet utåt.
− Vår vision är att vara den bästa och mest tillgängliga kontakten för både våra kunder och kollegor, och att ge utmärkt service i varje möte. Vi vill ge snabba och skräddarsydda lösningar, samtidigt som vi skapar en bra arbetsmiljö för våra kollegor och en trevlig upplevelse för våra hyresgäster. Varje kontakt med oss ska kännas personlig och ha fokus på att lösa problemet. Alla våra kunder ska bli helt nöjda, säger Alexandra Kaufmann, gruppchef för Servicecenter.
Den största delen av arbetet består av att prata i telefon med hyresgäster, entreprenörer och bostadsrättsinnehavare. Servicecenter hanterar allt från fakturafrågor till frågor om arbeten och projekt som utförs av Einar Mattsson runtom i Storstockholm. De hanterar även mycket e-post där avsändaren förväntar sig ett snabbt svar. En annan viktig del är att ta emot och hantera felanmälningar.
Einarmattsson.se och Kundo
Medarbetarna på Servicecenter hänvisar ofta till webbplatsen, där mycket information, tips och instruktioner om boende finns tillgänglig. De använder även den digitala plattformen Kundo, där boende kan ställa frågor. Einar Mattsson har också ett YouTube-konto med instruktionsfilmer om generellt underhåll som hyresgäster kan utföra själva i sina lägenheter.
Genom att kombinera personlig service med digitala lösningar fortsätter Einar Mattssons Servicecenter att vara en trygg punkt för både hyresgäster och medarbetare. Teamet fortsätter att förenkla vardagen och snabbt hitta lösningar, oavsett om kontakten sker via telefon, mejl eller digitala plattformar. Det är så Einar Mattsson bygger långsiktiga relationer och skapar trivsel – varje dag.
Nyckelord
Kontakter
Ewelina HolmPress- och kommunikationschef (presskontakt)
Tel:0765-42 67 20ewelina.holm@einarmattsson.seLänkar
Om Einar Mattsson AB
I år fyller Einar Mattsson 90 år. Einar Mattsson AB är moderbolag denna familjeägda bolagsgrupp som är verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad. Idag är Einar Mattsson-sfären Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter. Koncernen är bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar drygt 15 000 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.
Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och Facebook
Följ Einar Mattsson
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Einar Mattsson
Små insatser gör stor skillnad när vi sparar vatten tillsammans4.11.2025 05:45:00 CET | Nyheter
Vi lever i ett land som har dricksvatten i duschen. En lyx vi tar för given som inte alls är självklar i andra delar av världen. Så det renade vatten som vi använder behöver vi hantera mer varsamt. Det har dessutom varit vattenbrist i år vilket ytterligare signalerar att vi behöver fundera på om vi kan spara mer.
Smartare körning, lättare last och mindre bilar minskar Einar Mattssons koldioxidutsläpp22.10.2025 05:06:00 CEST | Nyheter
Små steg med ett sammanhållet grepp i hållbarhetsarbetet ger fina resultat i Einar Mattssons fastighetsförvaltning. Antalet körda kilometer med förvaltningens bilar har minskat med 15% jämfört med förra året. Det lägre klimatavtrycket tar fastighetskoncernen allt närmre hållbarhetsmålen.
"Einar var omtänksam och äkta" — månadsporträttet med Caroline Starck17.10.2025 10:00:00 CEST | Nyheter
I vår serie under jubileumsåret då koncernen fyller 90 år handlar våra porträtt om tidigare medarbetare som jobbat tillsammans med byggmästaren Einar Mattsson. Här har vi träffat Caroline Starck, som var en av pionjärerna med miljöarbetet inom byggbranschen på slutet av nittiotalet. Hon månar om den omtalade Einar Mattsson-andan och ser fördelarna med familjeägda företag.
Kommunstyrelsens ordförande Mats Gerdau (M) gjorde avtryck i brf Torgstråket med Einar Mattsson1.10.2025 14:12:38 CEST | Pressmeddelande
Idag, onsdag 1 oktober firade Einar Mattsson starten av uppförandet av 59 bostadsrätter i brf Torgstråket i Jarlaberg. Inför ett 30-tal gäster höll kommunstyrelsens ordförande Mats Gerdau (M) invigningstalet för att sedan göra ett handtryck. Avtrycken sätts upp som en bronstavla i fastigheten när den är klar.
Einar Mattssons årsberättelse nominerad till Publishingpriset för femte året i rad26.9.2025 06:00:00 CEST | Nyheter
Konceptet med den mer magasinliknande årsberättelsen och den grafiskt välarbetade hållbarhetsrapporten når fortsatt framgång. Edit & Björnens grafiska formgivning och illustrationer, Versal medias texter, CG Stations avancerade tryckoriginal och Chrelle Photographys fotografier är teamet bakom det framgångsrika konceptet.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum