Audi Concept C - bakom kulisserna
Audi Concept C är mer än bara en konceptbil - den ger en konkret fingervisning om designspråket för märkets framtida modeller. En video ger nu en exklusiv inblick i utvecklingen av konceptbilen. Filmen dokumenterar det nära samarbetet mellan ett tvärvetenskapligt team och hur de med passion och precision gestaltar sig framtiden för märket med de fyra ringarna.

Efter världspremiären den 2 september i Milano gjorde Audi Concept C ytterligare ett starkt avtryck under bilsalongen IAA i München. Nu visas en making of-video som visar hur konceptbilen kom till – från de första skisserna till premiärvisningen.
– Genom att sömlöst integrera design, teknik och funktionalitet illustrerar Concept C den framtida riktningen för våra modeller, säger Audis VD Gernot Döllner. "En sådan här bil kan bara skapas av ett team som arbetar hand i hand mot ett gemensamt mål."
Ett filmteam följde med formgivarna och ingenjörerna i flera månader och dokumenterade den snabba utvecklingen av en emotionell helelektrisk sportbil som förkroppsligar företagets inriktning.
Making-of-videon finns nu tillgänglig på Audis kanaler (t.ex.youtube) och Audi Media Center.
Nyckelord
Kontakter
Irene BernaldKommunikationschef
Tel:+46 (0)8-553 865 51Tel:+46 (0)705386551irene.bernald@audi.seLänkar
Om oss
Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade ca 1,7 miljoner nya bilar 2024. Audi-koncernen omsatte 64,5 miljarder euro 2024 och har 87.000 medarbetare runt om i världen, varav ca 53.000 i Tyskland. Audi-koncernen är aktivt på mer än hundra marknader globalt med produktion i 21 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och Audi Sport GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.
Följ Audi
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Audi
"För Audi är inträdet i Formel 1 del av något större"12.11.2025 21:53:52 CET | Pressmeddelande
Audi har presenterat sin nya Formel 1-design. Varumärket kommer att träda in i den främsta klassen inom motorsport 2026. Ta del av de viktigaste beskeden från Audis VD Gernot Döllner, Mattia Binotto, chef för Audi F1-projektet, teamchef Jonathan Wheatley och Audis Chief Creative Officer Massimo Frascella.
Audi avslöjar designen för Formel 112.11.2025 21:51:32 CET | Pressmeddelande
Med 115 dagar kvar till det första loppet i Formel 1 bjöd Audi på en förhandsvisning av företagets närvaro i motorsportens kungaklass. Presentationen gavs på Audi Brand Experience Center i München. Precis som i framtida serietillverkade modeller fokuserar Audi på kompromisslös tydlighet både på och utanför racerbanan.
De första nio månaderna kännetecknas av utmanande förhållanden och strategisk omställning för Audi-koncernen31.10.2025 16:29:03 CET | Pressmeddelande
Audi-koncernens finansiella resultat under de första nio månaderna 2025 återspeglar den utmanande ekonomiska situationen. Omsättningen uppgick under perioden till cirka 48,4 miljarder euro, en ökning med 4,6 procent jämfört med samma period förra året. Rörelseresultatet landade på cirka 1,6 miljarder euro och nettokassaflödet 2,1 miljarder euro. Totalt levererade märkesgruppen Progressive* 1 191 141 bilar under de första nio månaderna. Särskilt stark var efterfrågan på elbilar från Audi som ökade med 41 procent. Företaget fortsätter med sin nyinriktning. Med lanseringen av en ny designfilosofin och företagsstrategi påbörjar Audi nästa kapitel i sin transformation.
”Digital belysning ger ökad säkerhet”28.10.2025 09:24:10 CET | Pressmeddelande
Michael Kruppa, chef för utveckling av strålkastare, har ansvarat för olika utvecklingsområden på Audi i mer än tio år. Tillsammans med sitt utvecklingsteam spelar han en viktig roll för att en Audi ska ge bästa möjliga trafiksäkerhet även vid dålig sikt och mörker. I den här intervjun förklarar han vad som kännetecknar bra strålkastare – och vad som skiljer nya Audi Q3 från konkurrenterna när det gäller belysning.
Fyra ringar och tre ränder: adidas blir officiell partner till det framtida Audi Formel 1-teamet10.9.2025 10:12:28 CEST | Pressmeddelande
Ingolstadt/Hinwil/Herzogenaurach, 10 september 2025 – Det framtida Audi F1-teamet och adidas tillkännager ett flerårigt partnerskap som gör den tyska sportvarutillverkaren till teamets officiella klädpartner. Kollektionen, som kommer att lanseras innan säsongen 2026 startar, har som mål att kombinera stilren design med precision och toppmodern teknik.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum