4th of July - New York i topp när Vings gäster bokar USA-resor

I veckan firas amerikanska självständighetsdagen, 4th of July. USA har länge varit ett populärt resmål bland Vings resenärer med framför allt Florida, med sina många resmål, som ohotad etta men på senare år reser också allt fler till New York, Hawaii och Kalifornien. Sedan 29 april klimatkompenserar Ving för alla flygresor, oavsett flygbolag och vart man reser.

New York Fotograf: Nichols Pitt

De senaste fem åren har Ving sett en ökning på närmare 25 procent i USA-bokningarna.

USA kan erbjuda alla typer av resor, från äventyrsresor till storstadsresor, sol- och badresmål, restauranger, kultur, nattliv eller nöjesparker som Disney World. Det är lätt att ta sig runt i USA både med och utan barn, dessutom känner vi oss hemma med både språket och kulturen, jag tror att det är detta som lockar många att resa dit någon gång i livet, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Topp 10 - hit reser flest av Vings kunder när de besöker USA:

1. New York City (New York)
  2. Miami Beach (Florida)
  3. Orlando (Florida)
  4. Fort Lauderdale (Florida)
  5. Las Vegas (Nevada)
  6. Hawaii
  7. Los Angeles (Kalifornien)
  8. Clearwater Beach (Florida)
  9. San Francisco (Kalifornien)
  10. Fort Myers (Florida)

Ving har ett stort utbud av resmål i USA, allt från storstadsemester i New York, Washington och Chicago till sol- och baddestinationer som Miami Beach, Fort Lauderdale, Clearwater Beach och till den kanske största lekparken i världen, Disney World, vilken främst lockar barnfamiljer. Men många barnfamiljer tar även barnen med sig till New York. Till USA reser också många kryssningsresenärer där några dagar till havs kombineras med New York, Florida eller Hawaii.

Läs mer om Vings program i USA >>>

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Fredrik Henriksson, kommunikationschef Thomas Cook Northern Europe, tel 0709-513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

New York Fotograf: Nichols Pitt
Fort Lauderdale Fotograf: Nicholas Pitt

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.