7 av 10 fritidshusägare firar midsommar i sin sommarstuga

Imorgon är det midsommarafton och enligt en undersökning gjord av Novus på uppdrag av NOVASOL åker 7 av 10 fritidshusägare till sin sommarstuga över midsommar.

Att hitta en ledig stuga över midsommar kan vara svårt om du inte äger någon själv. Hela 73 procent av fritidshusägarna är i sin sommarstuga över midsommar. Av de som bor i lägenhet är det hela 83 procent som är i sitt fritidhus under midsommarhelgen. Samma siffra för de fritidshusägare som bor i villa/radhus är 66 procent.

- Midsommar är en högtid som verkligen passar just en sommarstuga. Man vill inte fira inomhus, utan man vill sitta ute vid ett långbord i trädgården med familj och vänner. Med förhoppningar om fint väder, säger Torbjörn Fredman, Nordenchef NOVASOL.

Högtider som firas i egna sommarstugan bland fritidshusägarna

Midsommar 73%

Påsk 49%

Nyår 19%