8 193 fick jobb och praktik genom Samhall

Under 2019 fick hela 8 193 personer med funktionsnedsättningar ett nytt jobb eller en praktikplats genom Samhall AB. Dessutom fick 1 507 personer anställning hos andra arbetsgivare genom Samhall. Siffrorna är bland de högsta i bolagets historia och innebär att Samhall överträffade ägarens, den svenska statens, målsättningar.

– Samhall ser möjligheter där många andra ser hinder. Genom att matcha rätt person till rätt arbete skapade vi under förra året nya vägar till arbete för över 8 000 personer. Det är fantastiskt och saknar motstycke på svensk arbetsmarknad! Men fler måste göra mer. Fler arbetsgivare måste se all den talang och de förmågor som idag slösas bort på arbetsmarknaden, säger Monica Lingegård, vd för Samhall.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Samhalls pressjour:
press@samhall.se / Tel: 08-553 411 30

Fler rekryterar från Samhall14.1.2020 13:54:00 CET | Pressmeddelande

Grönsakshallen Sorunda är Årets arbetsgivare på Visa vägen-galan25.11.2019 21:38:00 CET | Pressmeddelande