Collectum

9 av 10 gillar Collectums kundservice enligt NKI

Dela
Collectums kundservice får höga betyg av kunderna. Hela 91 procent av kunderna uppger att de är nöjda med den service de får, det framgår av den nya automatiserade kundenkäten som Collectum genomför sedan en dryg månad tillbaka.
Victoria Frelin, chef för Kundkontakter på Collectum.
Victoria Frelin, chef för Kundkontakter på Collectum.

Drygt tusen personer har hittills valt att svara på vår kundenkät, det innebär svarsfrekvens på 22 procent, runt 15 procent brukar anses som bra. NKI, alltså Nöjd Kund Index, ligger på 91 procent, där 85 procent brukar anses som bra. Bäst är ändå resultatet för Customer Effort Score (CES) som handlar om hur enkelt Collectum gjorde det för kunden att lösa sitt ärende, där hamnar Collectum på hela 61. Vanligtvis brukar man säga att allt över 0 är bra.

–Resultatet är ett kvitto på att vi är en riktigt vass kundservice som levererar på en hög nivå! Jag tycker det är särskilt bra att vi löser så många ärenden direkt vid det första samtalet, säger Victoria Frelin, chef för kundkontakter på Collectum.

I kundenkäten finns det också möjlighet att lämna kommentarer och hittills har de allra flesta (70 procent) varit positiva. Övriga kommentarer har huvudsakligen varit konstruktiva förbättringsförslag som vi tar med oss eller vidarebefordrar till ansvarig avdelning.

Hur går kundenkäten till?

Efter samtal med Kundservice blir en del av kunderna uppringda av en automatisk kundenkät och får svara på sex frågor. Det är frivilligt att delta. Här nedan kan du se vilka frågor vi ställer.

Bemötande - "Hur upplevde du handläggarens service och engagemang?”

Kunskap - "Hur var din uppfattning om handläggarens kunskap och kompetens?”

Lösningsgrad - "Upplevde du att du fick svar på dina frågor och ditt ärende löst?"

Upplevd svarstid - "Hur snabbt kom du i kontakt med en handläggare?"

CES (Customer Effort Score) - "Hur enkelt tycker du att vi gjorde det för dig att lösa ditt ärende?"

Fri kommentar - "Lämna gärna ytterligare kommentarer genom att tala in efter pipet och avsluta genom att lägga på luren. Tack för ditt deltagande, dina svar är betydelsefulla för oss!"

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Victoria Frelin, chef för Kundkontakter på Collectum.
Victoria Frelin, chef för Kundkontakter på Collectum.
Ladda ned bild

Om

Collectum
Collectum
Östgötagatan 12
103 76 Stockholm

08-508 981 00https://collectum.se/

Collectum administrerar tjänstepensionen ITP med målet att privatanställda tjänstemän ska få så hög pension som möjligt.

ITP omfattar 2,7 miljoner tjänstemän och vi förmedlar årligen ungefär 60 miljarder kronor i premier från 37 000 arbetsgivare med kollektivavtal.

Vi ägs av våra kunder som representeras av Svenskt Näringsliv, Förhandlings- och samverkansrådet PTK, Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen.

Följ Collectum

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Collectum

ITP-information för tjänstemän flyttar till avtalat.se12.2.2024 09:57:00 CET | Pressmeddelande

Den 11 mars 2024 flyttar all information om ITP för landets över 2 miljoner tjänstemän med kollektivavtal till avtalat.se från collectum.se. Det innebär att tjänstemännen istället loggar in på avtalat.se för att se sitt innehav, göra val och få information om övriga försäkringar kopplade till sin anställning. Collectum fortsätter att administrera tjänstepensionen ITP och för de 37 000 arbetsgivare som idag rapporterar till Collectum är det inga förändringar.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye