90 000 sålda biljetter - nu kommer discopartyt med Alcazar tillbaka till Hamburger Börs

2Entertain - Part of 2E Group

På torsdag 6 oktober intar Alcazar Hamburger Börs med sin fullmatade show "Disco Defenders”. Discogudarna Lina Hedlund, Andreas Lundstedt och Tess Merkel återvänder till Stockholm med en helt ny scenlösning efter att trion dansat sönder den gamla under vårens Sverigeturné. Alcazars prisbelönta och hyllade "Disco Defenders” spelas varje vecka fram till jul.

– Att återvända till en Hamburger Börs för en fjärde spelsäsong känns som en dröm. Alla vet att partyt är som bäst när discot har pågått ett tag, hälsar Alcazar.

"Disco Defenders” är en stor succé. Den utsågs på QX Gaygala 2016 till "Årets scenshow”, har sålt närmare 90 000 biljetter och hyllas i media som "kaxigt och extremt proffsigt” (VLT), "maffig discoshow” (GP) och ”imponerande” (Aftonbladet).

När nu discofesten återvänder till Hamburger Börs i Stockholm efter vårens Sverigeturné är det i en helt ny skrud med samma pampiga och sprudlande stämning. Andreas Lundstedt, Tess Merkel och Lina Hedlund uppträder tillsammans med några av Sveriges bästa dansare och musiker med regi av Edward af Sillén. Publiken bjuds på discoklassiker från de senaste 40 åren och naturligtvis också Alcazars egna hits så som "Crying at the Discoteque", "Not a Sinner, Nor a Saint", "Alcastar", "Stay the night" och “Blame it on the Disco”.

Höstsäsongen av "Disco Defenders” på Hamburger Börs har premiär den 6 oktober och från och med den 23 november kan man även kombinera discokvällen med Hamburger Börs julbord. Efter varje kvällsföreställning kör Börsen även i år Club Alcatraz, Stockholms hetaste discogolv.

Spelplan för "Disco Defenders" höstsäsong: www.blixten.se/alcazar

Presscitat
"Maffig discoshow. Bara att kapitulera inför Alcazar" Göteborgs-Posten (betyg 4)

"Imponerande. Högt tempo i etthundra minuter" Dagens Nyheter (betyg 4)

"Fantastisk show. Inte en död sekund." QX (betyg 4)

"Bombastisk discoshow. Saknar motstycke på en svensk scen" Borås Tidning

"FenomenAlcazar" GT

"Generös scenografi. Snygg koreografi." Aftonbladet

"kaxigt och extremt proffsigt” VLT

Om Alcazar
Alcazar bildades 1998 och har sedan dess varit en pålitlig leverantör av discohits. År 2000 fick de sin första internationella framgång med låten ”Crying at the Discoteque”. 2003 deltog de i Melodifestivalen för första gången med ”Not a Sinner, Nor a Saint” som slutade trea. Låten slog stort på listorna i Sverige och sålde guld. Sedan dess har gruppen deltagit i Melodifestivalen ytterligare fyra gånger.

Gruppen har under karriären samarbetat med profilerade låtskrivare som Alexander Bard, Anders Hansson, Orup och inte minst fått specialskrivna låtar av Neil Tennant och Chris Lowe från Pet Shop Boys.

"Disco Defenders” hade premiär våren 2015 på Rondo i Göteborg, fortsatte på Hamburger Börs i Stockholm under hösten och åkte våren 2016 ut på en stor Sverigeturné. I februari belönades den med utmärkelsen "Årets scen” på QX Gaygalan.

Biljetter
Biljetterna finns på blixten.se och showtic.se.

Pressbilder
Pressbilder finns här: http://www.mynewsdesk.com/se/blixtenco/latest_media/tag/alcazar#filter-list-items

Johannes Sundelin, ILES PR
johannes@iles.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. Hösten 2017 öppnar en elfte arena i centrala Göteborg.

Inom affärsområde Digital marknadsförs och säljs hela koncernens utbud av show, musikal, teater och konsert på Showtic.se. Inom affärsområdet arbetar man även med digital marknadsföring och driver hela koncernens utveckling av den digitala affären.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen möten, konferensresor och event för företag i syfte att stärka relationen mellan varumärke och kunder, medarbetare eller partners.

2E Group har kontor i Falkenberg, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Växjö och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.