90 000 sålda biljetter - nu kommer discopartyt med Alcazar tillbaka till Hamburger Börs

2Entertain - Part of 2E Group

På torsdag 6 oktober intar Alcazar Hamburger Börs med sin fullmatade show "Disco Defenders”. Discogudarna Lina Hedlund, Andreas Lundstedt och Tess Merkel återvänder till Stockholm med en helt ny scenlösning efter att trion dansat sönder den gamla under vårens Sverigeturné. Alcazars prisbelönta och hyllade "Disco Defenders” spelas varje vecka fram till jul.

– Att återvända till en Hamburger Börs för en fjärde spelsäsong känns som en dröm. Alla vet att partyt är som bäst när discot har pågått ett tag, hälsar Alcazar.

"Disco Defenders” är en stor succé. Den utsågs på QX Gaygala 2016 till "Årets scenshow”, har sålt närmare 90 000 biljetter och hyllas i media som "kaxigt och extremt proffsigt” (VLT), "maffig discoshow” (GP) och ”imponerande” (Aftonbladet).

När nu discofesten återvänder till Hamburger Börs i Stockholm efter vårens Sverigeturné är det i en helt ny skrud med samma pampiga och sprudlande stämning. Andreas Lundstedt, Tess Merkel och Lina Hedlund uppträder tillsammans med några av Sveriges bästa dansare och musiker med regi av Edward af Sillén. Publiken bjuds på discoklassiker från de senaste 40 åren och naturligtvis också Alcazars egna hits så som "Crying at the Discoteque", "Not a Sinner, Nor a Saint", "Alcastar", "Stay the night" och “Blame it on the Disco”.

Höstsäsongen av "Disco Defenders” på Hamburger Börs har premiär den 6 oktober och från och med den 23 november kan man även kombinera discokvällen med Hamburger Börs julbord. Efter varje kvällsföreställning kör Börsen även i år Club Alcatraz, Stockholms hetaste discogolv.

Spelplan för "Disco Defenders" höstsäsong: www.blixten.se/alcazar

Presscitat
"Maffig discoshow. Bara att kapitulera inför Alcazar" Göteborgs-Posten (betyg 4)

"Imponerande. Högt tempo i etthundra minuter" Dagens Nyheter (betyg 4)

"Fantastisk show. Inte en död sekund." QX (betyg 4)

"Bombastisk discoshow. Saknar motstycke på en svensk scen" Borås Tidning

"FenomenAlcazar" GT

"Generös scenografi. Snygg koreografi." Aftonbladet

"kaxigt och extremt proffsigt” VLT

Om Alcazar
Alcazar bildades 1998 och har sedan dess varit en pålitlig leverantör av discohits. År 2000 fick de sin första internationella framgång med låten ”Crying at the Discoteque”. 2003 deltog de i Melodifestivalen för första gången med ”Not a Sinner, Nor a Saint” som slutade trea. Låten slog stort på listorna i Sverige och sålde guld. Sedan dess har gruppen deltagit i Melodifestivalen ytterligare fyra gånger.

Gruppen har under karriären samarbetat med profilerade låtskrivare som Alexander Bard, Anders Hansson, Orup och inte minst fått specialskrivna låtar av Neil Tennant och Chris Lowe från Pet Shop Boys.

"Disco Defenders” hade premiär våren 2015 på Rondo i Göteborg, fortsatte på Hamburger Börs i Stockholm under hösten och åkte våren 2016 ut på en stor Sverigeturné. I februari belönades den med utmärkelsen "Årets scen” på QX Gaygalan.

Biljetter
Biljetterna finns på blixten.se och showtic.se.

Pressbilder
Pressbilder finns här: http://www.mynewsdesk.com/se/blixtenco/latest_media/tag/alcazar#filter-list-items

Johannes Sundelin, ILES PR
johannes@iles.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. Hösten 2017 öppnar en elfte arena i centrala Göteborg.

Inom affärsområde Digital marknadsförs och säljs hela koncernens utbud av show, musikal, teater och konsert på Showtic.se. Inom affärsområdet arbetar man även med digital marknadsföring och driver hela koncernens utveckling av den digitala affären.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen möten, konferensresor och event för företag i syfte att stärka relationen mellan varumärke och kunder, medarbetare eller partners.

2E Group har kontor i Falkenberg, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Växjö och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar