99,8 procents beläggning på Vings flyg i juli

Det ostadiga sommarvädret fick svenskarna att panikboka resor till Medelhavet i juli och på Vings flyg var det i stort sett fullsatt. Under juli månad hade researrangören endast 133 tomma platser kvar på flygen, vilket motsvarar en beläggning på 99,8 procent.

Thomas Cook Airlines, fotograf Matthew Lemon, Ving

- Juli månad blev snudd på en rekordmånad vad gäller beläggningen på våra flyg, endast två gånger tidigare har vi haft så få platser kvar i juli. Det är väldigt roligt att se att våra resor är så eftertraktade och att vi flyger med maximal flygkapacitet är också bra i miljöhänseende, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Och svenskarnas reslust ser ut att hålla i sig. I augusti är redan 96 procent av Vings resor sålda och i september är motsvarande siffra 90 procent, vilket är en ökning på 7 respektive 13 procentenheter jämfört med samma tid i fjol.

Störst chans att komma iväg till solen i augusti och september har man om man bokar en resa till MallorcaCypernKreta eller Rhodos.

För bilder, se Vings bildarkiv: www.ving.se/bildarkiv

För ytterligare information, kontakta: Anna Hagberg, informatör Ving, anna.hagberg@ving.se, tel. 0709-513158

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.