Nyhet! Charter till Kroatien och Italien från Linköping City Airport!

Kroatien

Under hösten 2019 kommer Viking Buss & Flyg och Ringarums resor att arrangera fyra charteravgångar från Linköping City Airport. Den 11 respektive 25 september till Zadar i Kroatien. Den 18 september respektive 2 oktober  till Verona i Italien (i samarbete med NT Resebyrå).

"Många resenärer har efterfrågat charteravgångar från Linköping så det är med stor glädje vi nu kan erbjuda 4 avgångar till två mycket attraktiva destinationer" säger Camilla Lejon, VD Linköping City Airport.

"Vi har under 2018 arrangerat ett större antal gruppresor från Linköping City Airport till flera destinationer både i Europa, Asien och USA och vi ser ett ökande intresse för att kunna flyga från sin lokala flygplats", säger Stefan Wernholm, VD Viking Buss & Flyg och Ringarums resor.

För mer information:

Stefan Wernholm, VD Viking Buss & Flyg 0706-36 13 05

Camilla Lejon, VD Linköping City Airport 0725-29 74 56

Linköping City Airport i samarbete med Lexus Linköping.19.3.2018 09:10:00 CETPressmeddelande

Linköping City Airport har skrivit avtal med Lexus Linköping avseende reklamsamarbete på flygplatsen. Fr.o.m. den 15 april kommer flygplatsens nyrenoverade business lounge att heta ”Business Lounge by Lexus Linköping”. Besökare i loungen kommer bl a att märka det genom att engångsmuggar och glas byts ut till högklassiga produkter från Orrefors. Avtalet löper under två år med möjlighet att förlänga till ett tredje. ”Det känns fantastiskt att skriva detta avtal med Lexus Linköping. Det är ett väldigt gott betyg för vårt arbete att skapa en premiumkänsla för alla som reser från vår flygplats och visar även att vår business lounge håller en mycket hög kvalitet. Vi kommer även samarbeta kring olika arrangemang på flygplatsen framöver, säger Camilla Lejon, VD på Linköping City Airport AB”. ”Vi på Lexus är både glada och mycket stolta över att påbörjat samarbetet med Linköping City Airport. Vi är två unika och starka varumärken som gemensamt kommer att stärkas ytterligare. Vi på Lexus ser fra

Flyg till Visby från Linköping City Airport under Almedalsveckan.14.2.2018 13:24:00 CETNyheter

Även i sommar kan man flyga till Visby under Almedalsveckan från Linköping. Almedalsveckan pågår från söndagen den 1:a juli till söndagen den 8 juli. Flyget kommer gå från och med söndagen 1:a juli t.o.m. torsdagen den 5:e juli från Linköping till Visby. En nyhet för i år är att man redan nu satt in en extra flight på söndagen den 1:a juli med möjlighet att resa över dagen. Linjen kommer att trafikeras med en SAAB 2000 med 50 platser och tar 30 minuter. Bokning sker via www.almedalsflyget.se