Fler avgångar med KLM från Linköping City Airport!

På grund av hög efterfrågan ökar Air France KLM kapaciteten från Linköping City Airport mellan den 29 okt-31 mars, d.v.s. under vintertidtabellen.

Jämfört med förra året, kommer lunchavgången att gå även på lördagar och söndagar. Det innebär att det kommer finnas tre avgångar per dag alla veckans dagar utom lördag då det finns två.

I antal flygstolar är det en ökning med drygt 7 000 st.. jämfört med samma tid förra året.

Ny avgång lö/sö:

Amsterdam – Linköping  09:40 – 11:25

Linköping – Amsterdam  11:55- 13:45

”Det är fantastiskt att se hur fler och fler östgötar väljer att åka från sin egen regionala flygplats. Via Schiphol når man hela världen, en normal vecka flyger våra resenärer till över 150 olika destinationer över hela världen.”, säger Camilla Lejon, VD, Linköping City Airport.

”Den allt ökande efterfrågan av flygstolar med KLM från Linköping City Airport visar att Östgötarna har ett stort förtroende för oss. Man vet att vi är här för att stanna och inte bara det, att fortsätta utveckla vår trafik från Linköping City Airport. Det är ett förtroende som vi ska förvalta väl." – säger Gérald Amoudruz, Sales Manager Sweden, Air France KLM.

Camilla Lejon

Gerald H. Amoudruz

Sales Manager Sweden

AIRFRANCE, KLM and DELTA