Äntligen en flygbuss till Linköping City Airport!

Blåklintsbuss AB.

Från den 19 september kommer Blåklintsbuss att trafikera linjen Mjölby Fjärrbussterminal, Scandic Linköping Väst, Mjärdevi Science Park, Stora Torget, Fjärrbussterminalen och Scandic Linköping City till Linköping City Airport. Samtliga avgångar och ankomster kommer trafikeras alla dagar i veckan. Pris från/till Mjölby 100 kr och inom Linköping 60 kr.

"Vi upptäckte ett glapp i kollektivtrafiken gällande transport till och från vår regionala flygplats och givetvis nappade vi på idén om en flygbuss. Med en växande resandefaktor finns potentialen att det här kommer bli en bra linje", säger Hans-Erik Haag, VD Blåklintsbuss AB.

"Vi är mycket glada över att nu kunna erbjuda en flygbuss till vår flygplats. Det är ett vanligt förekommande önskemål från våra resenärer som vi nu kan tillfredsställa." säger Camilla Lejon, VD Linköping City Airport AB

Tidtabell och mer information på vår hemsida www.linkopingcityairport.se

Blåklintsbuss AB.

KLM återupptar direktflyg från Linköping till Amsterdam!16.7.2020 08:04:25 CESTPressmeddelande