AB Solom väljer Uska som leverantör av kompetenta undersköterskor

Uska har tecknat ett avtal med Solom avseende rekrytering av undersköterskor inom äldreomsorg, vuxna med funktionsvariation samt barn och unga med funktionsvariation. Avtalet avser alla Soloms enheter. Avtalet löper över ett år.

AB SOLOM är Sollentuna Kommuns eget vård- och omsorgsföretag. Solom verkar inom tre tjänsteområden – äldreomsorg, vuxna med funktionsvariation samt barn och unga med funktionsvariation och de har verksamheter på mer än 40 adresser runt om i Sollentuna kommun och driver allt ifrån seniorverksamhet, personlig assistans och hemtjänst till daglig verksamhet och boenden av olika slag; t ex äldreboende och LSS-boende.

Vi är stolta och glada för att få förtroendet att hjälpa Solom att hitta undersköterskor som både vill jobba på, har rätt erfarenhet och passar för att jobba på deras olika verksamheter, säger Erik Wennhall VD på Uska.

Uska är Sveriges största matchningsplattform för arbetsgivare, undersköterskor, vårdbiträden och personliga assistenter. Vi matchar rätt kandidat med rätt arbetsplats med drivkraften att göra vård och omsorg bättre. För alla. Eftersom vi, precis som våra kunder, brinner för kvalitativ vård under rätt förutsättningar.

Tillsammans med våra kunder skapar vi förutsättningar för rätt kompetensförsörjning inom vård och omsorg samt ser till att medarbetare matchas med rätt jobb utifrån efterfrågade kunskaper, erfarenheter och önskemål.