Acarix byter Certified Advisor till Redeye

Dela


Pressmeddelande

Malmö, Sverige, 15 oktober 2020

Acarix byter Certified Advisor till Redeye

Acarix AB (publ) Acarix AB meddelar idag att bolaget har ingått avtal med Redeye AB avseende tjänsten som Certified Adviser. Redeye AB tillträder som Certified Adviser den 19 oktober 2020.

För mer information, vänligen kontakta:
Christian Lindholm, CFO, e-mail: christian.lindholm@acarix.com, telefon: +46 705 118333

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tidpunkt som anges av företagets nyhetsdistributör, GlobeNewswire.

Om Acarix
Acarix grundades 2009 och är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (ticker: ACARIX). Acarix CADScor®System använder en avancerad sensor som placeras på huden ovanför hjärtat för att lyssna på ljudet av hjärtkontraktion och turbulent flöde. Det har utformats för att vara ett allt-i-ett-system i den meningen att signalen från hjärtat spelas in, bearbetas och visas som en patientspecifik s k CADscore på skärmen. Presentation av mätresultaten erhålls på mindre än tio minuter. Som en säker metod och lämplig för användning i både primärvården och på inneliggande patienter kan CADScor®System potentiellt komma att spela en viktig roll för patient-triage, något som gör att många patienter inte behöver undersökas ytterligare med invasiva, diagnostiska metoder. Wildeco Ekonomisk Information AB är bolagets Certified Adviser (+46 8 545 271 00, info@wildeco.se). För mer information besök www.acarix.com.

Bilaga

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Elon och Elon Ljud & Bild bäst i branschen på medkänsla18.1.2021 13:00:00 CETPressmeddelande

Elon och Elon Ljud & Bild bäst i branschen på medkänsla Elon får högsta resultat i kategorin hemelektronik i Empati Grand Prix 2021. På den digitala galan presenterades resultatet där över 3000 svenskar varit med och röstat fram handelns mest empatiska företag. 2019 inledde vitvarukedjan Elon och hemelektronikkedjan Elon Ljud & Bild ett samarbete för att tillsammans bli den ledande fackhandelskedjan inom både hemelektronik och vitvaror på marknaden. Nu visar årets undersökning att de båda kedjorna gemensamt har ett starkt varumärke och är bäst i klassen på att förstå och känna empati. - Det är oerhört glädjande att se resultaten i undersökningen. Våra handlare runt om i landet gör ett fantastiskt arbete där service prioriteras och kunden alltid står i centrum. Det är såklart med stolthet som man tar del av resultaten i Empati Grand Prix, säger Martin Torstensson, kedjechef för Elon Ljud & Bild. Priset Empati Grand Prix arrangeras av Index House tillsammans med kommunikationsbyrån Pool.

Auriant Mining AB (publ.) publicerar verksamhetsuppdatering för 12 månader 202018.1.2021 10:30:00 CETPressmeddelande

Produktion och gruvverksamheten vid Tardan Den totala guldproduktionen under 12 månader 2020 var 953 kg (30 629 oz), en ökning med 50% jämfört med 635 kg (20 407 oz) under 12 månader 2019. Pravoberezhniy-fyndigheten var Bolagets främsta källa för malm under 2020. Jordavrymningen uppgick totalt till 902 km3. Mängden bruten malm uppgick till 387 kt med en genomsnittlig guldhalt på 2,42 g/t (den totala mängden guld i malmen var 937 kg). Under 2021 fortsätter Bolaget gruvdriften vid Pravoberezhniy-fyndigheten. För att säkra tillgången på malm under åren 2022 0ch 2023 från malmzonerna #3 och #26 vid Tardan-fyndigheten kommer Bolaget också att utföra jordavrymningsarbeten på dessa malmzoner under 2021. Produktion vid Solcocon Under 2020 producerade Bolaget 12 kg (386 oz) alluvialt guld jämfört med 54 kg (1 730 oz) under det föregående perioden. Detta berodde på den sena starten av alluvial produktion (augusti 2020 mot maj 2019) på grund av utbrottet av covid-19-pandemin. Denna produktion är

Arcomas nya VD köper aktier i bolaget18.1.2021 10:00:00 CETPressmeddelande

2021-01-18 PRESSRELEASE Arcomas nya VD köper aktier i bolaget Sanna Rydberg, VD för Arcoma har den 12/1 2021 förvärvat 7 000 aktier i bolaget till ett värde av 175 280 kr. Sanna hade sedan tidigare inga aktier eller teckningsoptioner i bolaget. ”Jag tror starkt på Arcoma, genom vårt fokus på lönsamhet kombinerat med ökad försäljning genom partnerskap och innovation har vi nu lagt grunden för fortsatt tillväxt. Vi ser mycket positivt på framtiden”, kommenterar Sanna Rydberg, VD, Arcoma AB Om Arcoma Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3

HOYLU AB: HOYLU MOTTAGER ÄNNU EN ORDER FRÅN PARTNER I RYSSLAND18.1.2021 09:00:00 CETPressmeddelande

Stockholm, Sverige den 18 januari 2021 – Hoylu, ledande inom visuella samarbetslösningar tillkännagav idag att man mottagit ytterligare en order från Polymedia, (https://polymediatech.com/), en framstående integrerare, mjukvaruutvecklare och även Hoylus samarbetspartner på den ryska marknaden. Företaget samlar samman kontor i 11 olika städer i Ryssland och CIS samt har ett återförsäljarnätverk med fler än 700 partners över hela Ryssland. Ordervärdet på den nya ordern uppgår till 160 000 kronor och inkluderar mjukvarulicenser (https://www.hoylu.com/hoylu-enterprise/) (50 000 kronor i ARR årligen återkommande intäkter) och HoyluWalls. (https://www.hoylu.com/hoyluwall/). För mer information, vänligen kontakta: Stein Revelsby, VD på Hoylu +1 213 440 2499 E-post: sr@hoylu.com Karl Wiersholm, CFO på Hoylu +1 425 829 2316 E-post: kw@hoylu.com Om Hoylu Hoylus uppdrag är att göra distansarbete och informationsdelning enkelt. Hoylus Connected Workspaces™ hjälper företagsklienter att hantera sina

HOYLU FORTSÄTTER ATT EXPANDERA SIN VERKSAMHET MED STORT BYGGFÖRETAG I USA18.1.2021 08:45:00 CETPressmeddelande

Stockholm, Sverige, 18 januari 2021 – Hoylu, ledande inom visuella samarbetslösningar för distribuerade team, meddelade idag att man fått ytterligare en order från Walbridge, (https://www.walbridge.com/about/company-overview/ en fullservice entreprenad firma med huvudkontor i Detroit, MI, genom att använda Hoylus workspaces och Pull planning programvara (https://www.hoylu.com/pull-planning/) för ett nytt konstruktionsprojekt hos en stor biltillverkare i USA. Walbridge är en befintlig kund hos Hoylu och det nya ordervärdet är 350 000 kronor, inkluderar mjukvarulicenser (100 000 kronor i ARR, årligen återkommande intäkter) och en 3 kanal HoyluWall. (https://www.hoylu.com/hoyluwall/). För mer information, kontakta: Stein Revelsby, CEO at Hoylu +1 213 440 2499 Email: sr@hoylu.com Karl Wiersholm, CFO at Hoylu +1 425 829 2316 Email: kw@hoylu.com Om Hoylu Hoylus uppdrag är att göra distansarbete och informationsdelning enkelt. Hoylus Connected Workspaces™ hjälper företagsklienter att hantera

Hans van’t Hoff ny Chief Operations Officer18.1.2021 08:30:00 CETPressmeddelande

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) meddelar att Hans van 't Hoff har utsetts till Chief Operations Officer för ZetaDisplay. Han ersätter Manu Mesimäki som har beslutat sig för att lämna koncernen i slutet av januari 2021. "Efter att ha satt upp en koncernövergripande struktur för Operations under det gångna året är det nu dags att ta nästa steg genom att fokusera på skalbarhet, inre effektivitet och lönsamhet", säger VD Per Mandorf. Hans van't Hoff kommer att rapportera till Per Mandorf och vara en del av koncernledningen för ZetaDisplay. Hans van't Hoff, 58, är holländsk medborgare och arbetar för ZetaDisplay sedan förvärvet av Gauddi BV i slutet av 2019. Han har en lång och framgångsrik bakgrund inom service och operations management. Hans van’t Hoff är baserad i Nederländerna. Malmö 18 januari 2021 Vid frågor, vänligen kontakta: Per Mandorf, Koncernchef & VD Phone +46 704-25 82 34 Emailper.mandorf@zetadisplay.com Jacob Stjernfält, CFO Telefon +46 76-8754177 E-mai

Klövern köper två fastigheter i Lund och Malmö för 113 mkr18.1.2021 07:30:00 CETPressmeddelande

Klövern har i två separata transaktioner tecknat avtal om att förvärva två kontorsfastigheter i Lund och Malmö för ett sammanlagt underliggande fastighetsvärde om 113 mkr. Fastigheten Harven 2 i Lund har en uthyrningsbar yta om 3 200 kvm och är fullt uthyrd till Unikum Datasystem. Den återstående kontraktstiden uppgår till 5 år med ett årligt kontraktsvärde om 4,5 mkr. Tillträde av fastigheten skedde den 15 januari. I Malmö har avtal ingåtts om nybyggnation på fastigheten Grävstekeln 2. Den planerade byggnaden, som är fullt uthyrd till bland annat We Construction, kommer att ha en uthyrningsbar yta om 1 925 kvm och huvudsakligen bestå av kontor. Hyresvärdet uppgår till 3,3 mkr och den genomsnittliga avtalslängden är 5 år. Tillträde är planerat till det första kvartalet 2022. Den 30 september 2020 uppgick värdet på Klöverns fastighetsbestånd i Malmö och Lund till 3 miljarder kronor, vilket motsvarade 5 procent av bolagets totala fastighetsvärde. ”Det är glädjande att vi kan göra ytterli

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum