ACE gruppen byter namn till Ömangruppen

ACE gruppen med de fyra driftbolagen ACE Energi & Klimat AB, ACE Energikonsult AB, ACE VS Teknik AB och Kylteknik i Kalmar AB är nu alla en del av Ömangruppen. Vi byter namn på bolagen och kommer att använda vårt nya varumärke från och med idag, 28 mars 2018.

Ömangruppen är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Företaget drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Ömangruppen har nu 200 medarbetare och verkar i hela södra Sverige.

För dig som kund innebär detta inga stora förändringar, vi kommer att fortsätta erbjuda produkter och tjänster med hög kvalitet och stort engagemang. Under en tid framöver kommer du se Ömangruppens namn och logotyp ta plats på våra fordon, arbetskläder, fakturor och i mejl.

Bolagen byter namn enligt följande:

Tidigare namn Nytt namn
ACE Energi & Klimat AB Ömangruppen Sydost AB
ACE Energikonsult AB Ömangruppen Energikonsult AB
ACE VS Teknik AB Ömangruppen VS Teknik AB
Kylteknik i Kalmar AB Ömangruppen Kylteknik AB
ACE Energi & Klimat Kalmar AB Ömangruppen Kalmar AB

Kontakta ditt närmaste Ömangruppen-kontor om du behöver hjälp med din fastighet eller om du har andra frågor.

Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi & miljö, projekt och förvaltning. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag. Verksamheten har 200 medarbetare fördelat på 17 orter och omsätter cirka 400 miljoner.

Ömangruppen förvärvar ACE gruppen15.1.2018 00:00Nyheter

Ömangruppen är ett ägarlett och värderingstyrt bolag som drivs av förbättring och utveckling både när det gäller ny teknik och sin personal. Vi har ett starkt fokus på hållbarhetsfrågor och målet är att förena lönsamhet, miljöhänsyn och socialt engagemang. Genom förvärvet av ACE gruppen skapas ytterligare förutsättningar för bolagets fortsatta expansion och utveckling inom energi- och miljöteknik i fastigheter samt fastighetsrelaterade servicetjänster till professionella fastighetsägare. Verksamheterna kommer att samlas under Ömangruppen.