Ackreditering till VM i Doha öppen

Internationella friidrottsförbundet, IAAF, har nu öppnat ackrediteringen till höstens VM i Doha, Qatar. Mästerskapet arrangeras 27 september - 6 oktober.

Ackreditering för skrivande media och fotografer

Intresset för mästerskapet är stort och totalt kommer 900 platser fördelas till skrivande press och 300 platser fördelas till fotografer. För ackreditering inom Sveriges angivna kvot behövs en individuell kod, som distribueras av Svensk Friidrott. Då den totala kvoten är något begränsad kommer vi att följa nedanstående process:

1. Intresseanmälningar: Skicka namn, media och kontaktuppgifter till hillevi.thor@friidrott.se senast 1 maj.
  2. Eventuell fördelning av platser, därefter utskick av koder: löpande, men senast 3 maj.
  3. Ackreditering, deadline 24 maj

Svensk Friidrott har möjlighet att efterfråga ytterligare koder men vi kan inte garantera att få detta beviljat och det är därför viktigt att ni tidigt anmäler ert intresse till oss.

Deadline för bokning av mediehotell: 15 juli.

Ackreditering sker via https://iaafworldathleticschamps.com/doha2019/media

Ackreditering TV och radio

Information för och ackreditering av TV- och radiojournalster sker genom kontakt med arrangörerna på wasbasaccreditation@iaaf.org

Pre-camp och presskonferenser

Det svenska landslaget kommer att arrangera ett pre-camp i Rom, med start den 16 september. Planeringen av presskonferenser inför VM pågår fortfarande men den första träffen på plats i Doha planeras till eftermiddagen den 25 september.